کد خبر: ۷۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 22
رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به سرمایه‌گذاری 70 میلیون یورویی دانمارکی‌ها در ایران برای ساخت کارخانه‌ای جهت تولید انسولین‌های نسل جدید گفت: ایران بزودی به پایگاهی برای صادرات انسولین نسل جدید به کشورهای منطقه تبدیل می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین : رسول دیناروند در جریان مراسم امضای تفاهم نامه ساخت کارخانه نوونورودیسک با مدیران این شرکت در ایران گفت: شرکت‌های بین‌المللی علاقه‌مند به ورود به بازار ایران بدانند که راه در اختیار گرفتن بخشی از بازار ایران واردات نیست بلکه آنها باید در ایران سرمایه‌گذاری کنند و محصولاتشان را در خاک ایران تولید کنند.

وی ضن تشکر از مسئولان نوونورودیسک گفت: خوشحالیم که این شرکت ایران را به عنوان ششمین کشور محل سرمایه‌گذاری خود انتخاب کرده است.

دیناروند خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در ایران برای تولید نسل جدید انسولین‌ها صورت می‌گیرد و مطمئن هستیم که علاوه بر پاسخگویی نیاز کشور می‌توانیم محصولاتی به کشورهای خاورمیانه و بخشی از آفریقا صادر کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون سالانه 40 میلیون یورو صرف واردات انسولین‌های نسل جدید می‌شود گفت: شرکت دانمارکی یک سرمایه‌گذاری 70 میلیون یورویی معادل 300 میلیارد تومان در ایران خواهد داشت که امیدواریم ظرف 6 ماه محل ساخت را تعیین کنند و مجوزهای لازم برای ساخت کارخانه را اخذ کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ساخت این کارخانه حدود 2 سال به طول خواهد انجامید بعد از آن مجوزهای نهایی مربوط به دارو صادر شده و در آینده‌ای نزدیک شاهد صادرات انسولین‌های نسل جدید و ارزآوری برای کشور خواهیم بود.

دیناروند تاکید کرد: امیدواریم گام نخست ما برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها خوش یمن باشد چرا که شرکت‌های دیگری نیز آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: