کد خبر: ۷۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 27
شفا آنلاین>اجتماعی>طی کاوش های جدید باستان شناسی، شانزده هرم باستانی ساخته شده از سنگ و یا خشت و گل در نزدیکی شهر باستانی Gematon در سودان کشف شده اند که باستان شناسان تحقیقات و بررسی های خود را روی آن ها آغاز کرده اند .
به گزارش شفا آنلاین،پیش از این شانزده هرم باستانی که در بالای تعدادی مقبره قرار گرفته اند ،  از سال 1998 میلادی در یک گورستان بزرگ در نزدیکی شهر باستانی Gematon در سودان مشاهده شده بودند که عملیات کاووش و حفاری در آن انجام نشده بود . بزرگترین هرم از این شانزه هرم در هر طرف در حدود 35 فوت (10 متر و 66 سانتی متر) طول داشته و بلندای آن 43 فوت (13 متر و 10 سانتی متر) بوده است.

درک ولسبی (Derek Welsby) از موزه بریتانیا در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : « تا کنون ما در این کاوش های باستان شناسی ، شش سازه ساخته شده از سنگ و ده سازه بنا شده از خشت و گل را کشف کردیم . »

قابل توجه است که دیگر مقبره های ساخته شده در این گورستان دو هزار ساله از ساختاری مستطیل شکل برخوردار هستند که به عنوان مصطبه شناخته می شوند و یا انبوهی از تخته سنگ هستند که گور پشته یا سنگ چین نامیده می شوند .

لازم به توضیح است ، مصطبه گونه ای از آرامگاه مصر باستان بوده که به صورت ساختمانی با سقف صاف و دیوارهای شیب ‌دار به سوی بیرون بوده و از سنگ و آجرهای گلین ساخته می ‌شده است. مصطبه ها در حقیقت هرم هائی ناقص هستند که فاقد راس بوده و تنها بخش پایه هرم را دارا هستند . در تعریف فنی نیز  گور پشته ، تپه ‌ای خاکی یا سنگی است که بر روی گورستانی باستانی قرار گرفته ‌است .

بر اساس گزارش باستان شناسان، بسیاری از مقبره های این سایت به تاراج و غارت رفته اند اما در این محوطه یک لوح سلطنتی ساخته شده از  قلع و برنز  با نمایش یک صحنه از شاهزاده یا فرد روحانی ای که در حال تقدیم بخوردان و شراب به خدایان ازیریس (Osiris) حاکم دنیای مردگان در مصر باستان بوده ، کشف شده است .

خدای ازیریس و الهه ایزیس از خدایان مصر باستان است که در دوران پادشاهی کوش (Kush) نیز مورد احترام بوده اند. پادشاهی کوش ، حکومتی باستانی در آفریقا بوده که در نقطه تلاقی رودخانه ‌های نیل آبی ، نیل سفید و آتبارا (در سودان کنونی) قرار داشته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: