کد خبر: ۷۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 21
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بازگشت به دوران مدارس بهیاری و دوره‌ سه ساله‌ی بهیاری در کشور محال است.
به گزارش شفا آنلاین،حمید میرزا‌بیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت، بیان کرد: در عرصه‌ خدمات پرستاری سه سطح تعریف شده است که شامل سطح مراقب‌های اولیه مراقبت‌های عمومی و سطح مراقب‌های تخصصی و فوق تخصصی است که تمام دینا نیز به همین کیفیت است.

وی افزود: در سطح مراقب‌های اولیه نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد که این افراد زیر نظر پرستاران فعالیت می‌کنند که دوره‌ یکساله کمک پرستاری به همین منظور تعریف شده است و مقطع دیگر دانشگاهی برای خدمات پرستاری قبل از سطح کارشناسی برای خدمات پرستاری قبل از سطح کارشناسی وجود نداشته و نخواهد داشت و هرگونه برگشت به دوران بهیاری سه ساله و راه اندازی مدارس بهیاری نه به صلاح کشور و نه به نفع نظام سلامت است.

میرزا‌بیگی گفت: اگر در جایی اقدامی در این مسیر صورت گرفته، قطعا غیرقانونی عمل شده است و بر خلاف جمع بندی وزارت بهداشت بوده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: افرادی هم که نگران اسم این دوره هستند نگران نباشند، مهم شرح وظایف این افراد است که با پرستاری تداخلی ندارد و تعداد این افراد نیز از نسبت یک نفر به ازای سه پرستار بیشتر نمی‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: