کد خبر: ۷۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 19
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه همچنان وضع جوی نامساعد در برخی از استان‌ها ادامه دارد، گفت: ۱۱ استان درگیر سیل اخیر بوده است.
به گزارش شفا آنلاین، آقای نجار با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون درگیر سیل و سیلاب بوده ام، افزود: متاسفانه در این حادثه 11 نفر جان باختند و عده ای نیز مفقود شدند که جستجوی سازمان امداد نجات برای یافتن مفقودان ادامه دارد.


وی گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی، امسال وقوع سیل در برخی استان ها طبیعی است بنابراین از هموطنان می خواهیم به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.

نجار در پاسخ به این پرسش که آیا خسارات عمومی به تاسیسات در نقاط مختلف بر اثر سیل دیشب برآورد شده است؟ گفت: مسئولان مدیریت و بحران هم اکنون در حال بررسی میزان خسارت وارده هستند و امیدواریم در زمان مناسب نتیجه نهایی آن اعلام شود.

 

چرخساز: فوت 11 نفر بر اثر بارندگی های اخیر


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم پیش از ظهر امروز گفت: در 48 ساعت گذشته 11 نفر از هموطنانمان بر اثر بارندگی، طغیان رودخانه ها، سیل و آب‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

ناصر چرخساز افزود: از این تعداد پنج نفر در روستای توچال پاکدشت، چهار نفر در بندرعباس، یک نفر در بجنورد و یک نفر در آذرشهر آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند.

وی گفت: احتمال بارندگی شدید و سیل در استان‌های سمنان، آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز ،‌ تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی ، زنجان ، گلستان ،‌ مازندران و هرمزگان وجود دارد.

وی گفت: در 48 ساعت گذشته نیروهای امدادی امکان اسکان اضطراری 225 نفر از هموطنان را فراهم آوردند و همچنین امدادرسانی به 1500 نفر نیز صورت گرفته است.

چرخساز توصیه کرد: هموطنان از قرار گرفتن در بستر رودخانه ها پرهیز کنند و همچنین در چنین شرایطی از سفرهای غیرضرور خودداری کرده و در مکان‌هایی که امکان ریزش کوه وجود دارد قرار نگیرند.


 آمادگی کامل پلیس راهور تهران بزرگ برای ترافیک‌های ناشی از بارندگی


جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آمادگی صد درصدی همه همکاران پلیس راهور برای بارندگی های آینده، گفت: در صورت نیاز، محدودیت ها و طرح های ابلاغ شده اجرا می شود تا شرایط را به صورت عادی نگه داریم.

سرهنگ حسن عابدی افزود: با توجه به بارندگی های 24 ساعت گذشته، برخی از نقاط پایتخت به ویژه معابر بزرگراهی دچار آب گرفتگی و ترافیک و تراکم بسیار زیادی را موجب شد.

وی گفت: با اینکه اقدامات خوبی از سوی شهرداری انجام شد اما برخی از معابر مانند محور امام رضا(ع)، میدان کلاهدوز، زیرگذر شهید یاسینی دچار آبگرفتگی و ترافیک سنگین شد که برای رفع آن مجبور به اجرای چند طرح ترافیکی شدیم.

سرهنگ عابدی با بیان اینکه همان‌طور که هواشناسی اعلام کرده است بارش ها ادامه خواهد داشت، به رانندگان توصیه کرد: در مکان هایی که بارندگی شدید می شود خودروی خود را متوقف کنند؛ همچنین سرعت مطمئنه را رعایت کنند و توجه کامل به جلو داشته باشند.

وی ادامه داد: رانندگان در صورت خرابی و تصادف به کنار بروند تا از برخوردهای بعدی جلوگیری شود.

سرهنگ عابدی گفت: بزرگراه‌های شهیدهمت، شهید مدرس، شهید چمران و شهیدیاسینی، امام رضا(ع) وآزادگان از معابری بودند که شب گذشته دچار مشکل شدند و برای بارندگی های آینده با همکاری شهرداری مناطق پیش بینی شده است که اگر مشکلی پیش آمد در صحنه باشیم.


رئیسی: گزارش های دریافتی از سیل شب گذشته نگران کننده است


دادستان کل کشور گفت: گزارش هایی درخصوص حوادث سیل شب گذشته دریافت کرده ایم که نگران کننده و قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما  با اشاره به اینکه در اینگونه موارد نباید انفعالی و عکس العملی برخورد کرد، گفت: اینکه سیلی در یک جایی اتفاق بیفتد چه هواشناسی اعلام کند و چه نکند اما ما شاهد این باشیم که تلفات جانی، مالی و

خسارات سنگین رخ دهد بسیار نگران کننده است و درخصوص سیل شب گذشته هم گزارش های نگران کننده دریافت کرده ایم.شبکه خبر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: