کد خبر: ۷۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 21
شفا آنلاین>اجتماعی>جانشین پلیس راهور ناجا از پیش‌بینی جریمه برای عابرانی که تخلف می‌کنند، خبر داد و گفت: البته کار برای کاهش حوادث در میان عابران سخت‌تر است و امید می‌رود مردم با رعایت قوانین، شمار حوادث و قربانیان را کاهش دهند.
به گزارش شفا آنلاین،سردار موسی امیری اظهار کرد:  آمار بالای کشته‌شدگان راکبان موتورسیکلت و نیز عابران پیاده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ترافیکی است. به‌عنوان مثال درخراسان شمالی ٨٦‌درصد از قربانیان حوادث ترافیکی را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند که این آمار بسیار بالا است و نیاز به تدبیر راهکارهای لازم در این زمینه وجود دارد.

 او با اشاره به این‌که نیمی از قربانیان حوادث ترافیکی سر صحنه جان خود را از دست می‌دهند، گفت: ٧‌درصد از قربانیان حوادث ترافیکی نیز در راه بیمارستان فوت‌ می‌کنند که این آمار در خراسان شمالی ١٢درصد است و نشان از وجود نقص در عملکرد نهادهایی همچون اورژانس دارد.

  جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از مسئولان خواست تا به روند اجرای پروژه راه‌سازی بجنورد به جنگل گلستان برای کاهش حوادث رانندگی در این محور سرعت دهند.

جانشین فرمانده پلیس راهور ناجا همچنین با بیان این‌که ٣٤‌درصد تصادفات کشور بر اثر واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است، اظهار کرد: واژگونی ناشی از خستگی، خواب‌آلودگی، راه طولانی، نبود تنوع بصری و امکانات رفاهی از مهم‌ترین علل تصادفات در کشور است.

او ادامه داد: سرعت غیرمجاز به‌عنوان یکی دیگر از دلایل، سهم ٢٤‌درصدی در وقوع تصادفات دارد که این معضل فقط مربوط به ایران نیست و در سراسر دنیامشکل ساز است، بنابراین باید راهکارهای فراوانی همانند فرهنگ‌سازی مدنظر قرارگیرد.

او یادآور شد:  توجه نکردن به جلو به‌دلیل استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، خطر وقوع تصادفات را به ٤ تا ١٠ برابر افزایش خواهد داد.

سردار امیری با اشاره به وجود ٢١٠‌هزار کیلومتر راه در کشور افزود:  از این مجموع ١٢٠ کیلومتر راه روستایی و فرعی است که سهم تصادفات راه‌های فرعی به روستایی در کشور حدود ٢٠‌درصد است.شهروند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: