کد خبر: ۷۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 21
متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و گشایش مدارس ، مناسب ترین و بهترین تغذیه دانش آموزان را معرفی کرد.

دکتر شیرین عادل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در زنگ های تفریح و ساعات استراحت دانش آموزان یکی از میان وعده های اصلی آنان به طور حتم باید میوه باشد و برای زنگ های بعدی استفاده از ساندویچ های سالم با انرژی های پائین نیز مفید است.


وی افزود: اکثر دانش آموزان بعد از آغاز مدارس دچار اضافه وزن می شوند، حتی کودکانی که قبل از رفتن به مدرسه وزن مناسبی داشته ان.ضمن اینکه د دختران بعد از 9 و پسران بعد از 12 سالگی به بعد دچار اضافه وزن می شوند، بنابراین بهتر است که از مواد غذایی سرخ شده و دارای انرژی کاذب و بالا و فست فودها تاحدامکان استفاده نشود.

خوردن صبحانه فراموش نشود


عادل تأکید کرد: نکته مهم دیگر استفاده از صبحانه است، در غیر این صورت دانش آموز به طور طبیعی در زنگ اول نمی توانند فعالیت ذهنی بالایی داشته باشند.

برای تغذیه ایده آل کودک باید بوفه را نظارت کرد


وی در ادامه به شفا آنلاین گفت: نکته مهم دیگر آن که روی بوفه مدارس باید نظارت باشد.زیرا در صورتی که بوفه غذاهای غیرمناسب بیاورد والدین نمی توانند به فرزندشان غذای سالم بدهند. زیرا آنها نمی خواهند و تمایل به اخذ غذا از بوفه مدرسه را دارند. بنابراین برای استفاده از تغذیه ایده آل برای کودکان باید این نکته نیز توسط والدین رعایت شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: