کد خبر: ۷۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 16
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی کشور گفت: بیمارستان فوق تخصصی سرطان با مشارکت سازمان انرژی اتمی در کشور ایجاد می شود.
به گزارش شفا آنلاین : حسین خلفی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه سی ودومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در همدان افزود: در این بیمارستان از دستگاه های پیشرفته و نوین مانند پروتون تراپی برای درمان بیماری سرطان استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: پزشکی و سلامت از جمله حوزه هایی است که به دلیل وجود متخصصان برجسته در آن، مشکل زیادی برای توسعه ندارد و اکنون تمام رادیو داروهای موجود در کشور نیز در داخل تولید می شود.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید و برنامه ششم توسعه فعالیت های زیادی در حوزه پزشکی هسته ای در نظر گرفته شده است.

** نیروگاه بوشهر تحول بزرگی در شبکه برقی کشور ایجاد کرد
خلفی در ادامه با بیان اینکه نیروگاه بوشهر یکی از با سابقه ترین نیروگاه های کشور است؛ گفت: در طول 1.5 سال فعالیت جدید نیروگاه بوشهر در تولید برق، 7.5 میلیون بشکه نفت صرفه جویی شده است.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت از ورود هشت میلیون تن آلاینده به هوای کشور جلوگیری شد.
وی افزود: نیروگاه های فرسوده کشور به علت فشار شبکه باید مدام مورد تعمیر قرار می گرفت و این امر موجب قطع برق در برخی نقاط کشور می شد اما از زمان تولید برق این نیروگاه دیگر مشکل قطع برق در هیچ نقطه از کشور نداریم.
وی گفت: سوخت رسانی به مناطق سردسیر کشور نیز به آسانی انجام شده و به جرات می توان گفت راه اندازی این نیروگاه تحول بزرگی در شبکه برقی کشور ایجاد کرده است به گونه ای که اکنون در مواقع تولید بیش از نیاز شبکه برق، برق از ایران به برخی کشورها صادر می شود.
معاون برنامه ریزی سازمان انرژی اتمی اظهارکرد: با قراردادهای بسته شده دو نیروگاه یک هزار و 200 مگاواتی هر دو سال یکبار در سایت نیروگاه بوشهر ایجاد خواهد شد.
وی تصریح کرد: ایجاد این دو نیروگاه در کنار ارایه خدمات ارزنده به کشور موجب اشتغال صدها نفر از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط خواهد شد.
خلفی از ایجاد نیروگاه های کوچک و متوسط در مناطق مختلف و محروم کشور خبر داد و افزود: با ایجاد چنین نیروگاه هایی نیاز بسیاری از مناطق کشور نیز رفع خواهد شد.

* با استفاده از پرتوها می توان بخش کشاورزی را توسعه داد
خلفی بیان کرد: توسعه کاربرد پرتوها در صنعت، کشاورزی و بهداشت و درمان از جمله دستاوردهای مثبت این حوزه در چند سال اخیر است.
وی تصریح کرد: خیلی از مراکز تولید فولاد کشور به خاطر نبود یک قطعه حساس از مدار تولید خارج شده بودند اما با کمک سازمان انرژی هسته ای بار دیگر این واحد ها به مدار تولید بازگشتند.
وی صنعت خودروسازی را از دیگر صنایع هدف در این سازمان عنوان و بیان کرد: با دستکاری در برخی پلیمرها در استان یزد سیم و کابل هایی تولید شده است که در مقابل شعله جمع می شود اما مشتعل نمی شود که این می تواند در صعنت خودروسازی و مخابرات کاربردهای بسیار خوب داشته و موجب افزایش کیفیت شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی همچنین از تولید هیدروژل به جای چسب زخم در کشور خبر داد.
وی با اشاره به تولید 20 هزار هکتاری برنج در استان مازندران به شیوه پرتودهی اضافه کرد: این کشت ها با بذرهای تولید شده توسط متخصصان انجام و موجب برپایی جشن برنج در این استان شد.
خلفی افزود: با توجه به کم آبی، گیاهان مقاوم به شوری و خشکی در آزمایشگاه های کشور در حال تولید است.
وی بیان کرد: تولید پنبه در استان گلستان، پروژه برگ پرورش آبزیانی که مورد نیاز بودند در استان مرکزی و مقابله با انواع بیماری های دام و طیور از دیگر استفاده های انرژی هسته ای در بخش های مختلف است.

* دو سوم معادن اورانیوم کشور تا پایان برنامه ششم شناسایی می شود
خلفی بیان کرد: تاکنون یک سوم معادن کشور در زمینه هسته ای شناسایی شده اند که تا پایان برنامه ششم باید این رقم به دو سوم برسد.
وی افزود: اکنون معدن ساغند یزد و گچین بندرعباس درحال بهره برداری بوده و تامین سوخت فرآوری اورانیوم گام بزرگی در تامین اورانیوم مورد نیاز است.
معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: صنعت یو سی اف اصفهان نیز آماده بهره برداری بوده و ساخت راکتور تهران و سوخت 3.5 درصد اراک نیز به صورت آزمایشی در کشور ساخته شده است و امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها و هموار شدن راههای تعامل این شتاب عمل بیشتر شود.
وی احداث مرکز تولید استاندارد رادیو داروها را از اهداف این سازمان عنوان کرد و باقی ماندن آب سنگین اراک در جای خود را بزرگترین موفقیت تیم مذاکره کننده ایران دانست.
خلفی ادامه داد: پیش از انقلاب فعالیت هایی مانند تاسیس راکتور تهران را داشتیم فعالیت هایی به عنوان یک برنامه وارداتی و تکنولوژیک که حتی برای دستیابی به برق 20 هزار مگاواتی نیز باید سال های منتظر می ماندیم.
وی بیان کرد: در حالیکه با تلاش دانشمندان کشور بعد از انقلاب هم اکنون در شناسایی معادن، فرآوری اورانیوم و ساخت سوخت پایدار برای نیروگاه ها اقتدار کامل داریم.
سی و دومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران 25 تا 31 شهریور ماه در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال برگزاری است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: