کد خبر: ۷۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 16
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>تغذیه>یک استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر گفت: بهره هوشی کودکان با تغذیه از طریق شیر مادر بیشتر می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین : محمد حسین سلطان زاده در رابطه با شیر مادر اظهارداشت: شیر مادر شادابی، رحمت، آرامش، دوستی، محبت و رشد مطلوب را برای نوزاد به همراه دارد و نباید این مساله از دید والدین مغفول واقع شود.

وی با بیان اینکه شیر مادرحاوی انواع عناصر ضد عفونی است، افزود: پیشگیری از بیماری‌های اسهالی و عفونت های حاد دستگاه تنفسی از مزایای بهره مندی نوزاد از شیر مادر محسوب می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: عناصر ضد عفونی و آنتی بادی‌ها در شیر آغوز هزاران برابر شیر مادر است. لذا آغوز به عنوان اولین دوز واکسیناسیون به شمار می‌رود و مادران نباید فرزندانشان را از آغوز محروم سازند.

به گفته سلطان زاده شیر مادر از نظر میزان انرژی، پروتئین چربی، لاکتوز، املاح و ویتامین ها برای نوزاد کافی بوده و حتی در سال دوم 50 درصد کالری کودک از شیر مادر و 50 درصد از غذای تکمیلی آن تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه شیر مادر راحت در کودکان هضم می‌شود، افزود: احتمال بروز آلرژی در کودکانی که از شیر مادر استفاده کرده‌اند، کمتر است. همچنین  شیر مادر حرارت مناسب دارد و از نظر عاطفی کودک را تامین می‌کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: بهره هوشی کودکانی که از شیر مادر استفاده می‌کنند بیشتر است و تغذیه با شیر مادر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های گوارشی و اسهالی را تا 25 برابر نسبت به کودکانی که شیر خشک مصرف می کنند، کاهش می دهد.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: