کد خبر: ۷۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 13
شفاآنلاین :جامعه پزشکی >سلامت >رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت حبس‌زدایی از جرایم پزشکی، گفت: محکومیت حبس منجر به سلب امنیت خاطر پزشکان می‌شود که در چنین شرایطی پزشکان دست به اقدامات تخصصی نزده و عمل‌های با ریسک بالا را نمی‌پذیرند.

به گزارش شفاآنلاین ،حسینعلی شهریاری، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به تعداد زیاد زندانیان و فضای فرهنگی نامناسب در زندان‌ها سیاست قوه قضاییه همواره بر آن بوده تا به طور کل حبس‌زدایی از جرایم صورت گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:‌ اغلب در مورد جرایم غیرعمد مانند تصادفات حبس وجود ندارد و با ارایه بیمه شخص ثالث می‌توان مشکل را برطرف کرد که در جرایم پزشکی نیز باید این اقدام صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ اگر قرار باشد با پزشکان برای انجام اقدامات تخصصی خود برخورد شود امنیت خاطر از آنان سلب می‌شود این درحالی است که متاسفانه در گذشته چندین مورد حبس برای پزشکان درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه محکومیت حبس‌ مشکلاتی را برای پزشکان به وجود می‌آورد، یادآور شد: در این زمینه پزشکان دست به اقدامات تخصصی نمی‌زنند و عمل‌هایی با ریسک بالا را نمی‌پذیرند چراکه زمانی که پزشک احساس کند که شاید بیهوشی برای بیمار ضرر داشته باشد از بیهوشی پرهیز کرده و همین موارد باعث شده آسیب بیشتری به بیمار وارد شود.

شهریاری یادآور شد: طرحی که در مجلس در حال پیگیری است به حبس‌زدایی از جرایم پزشکی اشاره دارد و برای قصورات پزشکی نسبت به نوع جرایم دیه در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس نهم، تاکید کرد:‌ در قصورات پزشکی زمانی که نظام پزشکی، دادگستری و کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص دادند که قتل غیرعمد اتفاق افتاده یا بیمار دچار یکسری صدماتی شده است دیه مشخصی را برای پزشک مورد توجه قرار می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه باید برای پزشکان جرایم غیرعمد لحاظ شود،‌ یادآور شد: البته چندی پیش نیز رئیس قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای این مهم را ابلاغ کرده بود اما به هر حال قضات مستقل هستند و گاهی ممکن است به سلیقه خود عمل کرده و پزشک را به حبس محکوم ‌کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محکومیت حبس‌ فضای نامناسبی را در جامعه پزشکی به همراه خواهد داشت، به خانه ملت افزود: در این طرح آمده است که اگر در دادگاه صالحه ثابت شود پزشک قصور داشته است باید جرایم نقدی و دیه برای وی لحاظ شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پزشك بيهوشي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
اگر بيماران را بيهوش نكنند با يك تشر جراح و يك.... مجبور به أين كار مي شوند، و در نهايت اخراج مي شوند ولي اگر همه چيز خوب پيش رفت و بيمار خوب شد، افتخارش و پولش برأي دكتر جراح است!!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: