کد خبر: ۷۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 12
شفاآنلاین:حادثه مرگبار سقوط جرثقیل درمسجدالحرام با صدها کشته و مجروح به تیتر نخست اغلب رسانه های جهان مبدل شده است .حال آنکه اگربه تقویم میلادی نگاهی بیاندازیم درمی یابیم این ماجرای خونین نیز درست درروز 11سپتامبر رخ داده است!
به گزارش اختصاصی شفاآنلاین،این حادثه در شرایطی روی داده که شهر مکه آماده پذیرایی از صدها هزار زائر برای مراسم سالیانه حج می شود.همچنین روزنامه انگلیسی دیلی میل نیزامروزاعلام کرد ساخت وسازدرمسجدالحرام توسط یک شرکت آلمانی انجام می شود که پدربن لادن ازسهامداران اصلی این شرکت است!
بدینترتیب افکارعمومی با این پرسش روبرو میشوند که آیا وقوع این حادثه آنهم درروزیازده سپتامبر ودرحالی که پدربن لادن نیزازسهامداران اصلی شرکت ساختمانی مذکوراست می تواند رنگ وبوی تروریستی داشته باشد یا اینکه .....
گفتنی است حملات انتحاری که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، برابر با ۲۰ شهریور ۱۳۸۰ هجری شمسی به‌دست گروه تروریستی القاعده در خاک ایالات متحده آمریکا انجام شد ، حدود سه هزار کشته وچندهزار مصدوم ومیلیاردها ریال خسارت برجاگذاشت.
صبح آن روز، ۱۹ تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری - مسافربری را ربودند.

 هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون به طورعمدی به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به طور کامل ویران شدند و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های پیرامون زدند.

گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ویرجینیا زدند. هواپیمای چهارم اما در زمینی نزدیک شنکسویل، در ایالت پنسیلوانیا، سرنگون شد. این در حالی بود که شماری از مسافران و خدمه پرواز پیش از سرنگونی هواپیما، تلاش کرده‌بودند تا کنترل هواپیما را که هواپیماربایان آن را به سمت واشینگتن، دی.سی. هدایت می‌کردند، به دست بگیرند. اما هیچ‌کدام از مسافران این پرواز و سه پرواز دیگر زنده نماندند. کشته شدگان این حمله‌ها ۲٬۹۷۴ تن بودند، که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا در کل شمار کشته‌های این حمله‌ها به ۲٬۹۹۳ تن می‌رسد. بیش‌تر کشته شدگان این حمله‌ها مردم عادی و شهروندان بودند، که ملیت آن‌ها از ۹۰ کشور گوناگون جهان بود. به‌علاوه، مرگ دست‌کم یک تن ناشی از قرارگرفتن در برابر گرد و خاک به‌وجودآمده از ویرانی دو برج نیز گزارش شد.


حادثهٔ ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ تاکنون بزرگ‌ترین عملیات تروریستی تاریخ ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌آید و پیامدهای مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی برای این کشور و جامعۀ جهانی به دنبال داشته‌است. گفته می‌شود که حادثۀ ۱۱ سپتامبر، همانند حملهٔ ژاپن به بندر پرل هاربر، تاریخ آمریکا را تغییر داده‌است.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
توهم برتون نداره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
3
شفا که همیشه توهم بر می داری
شما حتی مجوز ارشاد ندارید بعد میزنید برای نخستین بار در جهان
هنوز الفبای رسانه را در ویرایش و تنظیم خبرهاتون نمی دونید و به زعم برخی حمایتهای..... و برخی جاها ....... و بدون رعایت قوانین مطبوعات و درنهایت با تیترهای زرد و متعاقبا نزدن منبع خبر هی زور می زنید که ما هم هستیم/ برید دانش خودتان ارتقا دهید
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
1
بنظر شما عجیب نیست که در حادثه مکه یکی از دانشمندان ایرانی جان باخت آن هم در حالیکه داشته به تخلیه مجروحین و نجات آنها کمک می کرده - آیا این حادثه ای ازقبل طراحی شده نبوده ؟بنظر مشکوک میاد
taher
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
1
سلام
واقعا شمافکرمیکنیدحمله به ساختمانهای دوقلو کارالقاعده بوده؟؟؟؟!!!
بنابرنوشته خودتون یکنفرازسرنشین یامسافران
چهارهواپیماسالم نموندن....اصلاچرا جعبه سیاهشون رو پیدانکردن یااصلاحرفش هم نشد؟
درآسمان ایالات متحده حتی یک مگس نمیتونه بدون مجوزپروازکنه....حالاشمامیگید
هواپیمای ربوده شده؟؟
البته شایدازمهره های القاعده استفاده شده-که حتماهم اینجوره-ولی طرح وهدایت
کارخودشون بود
واقعا از اطلاعات ونگرش سطحی شما
متحیرم.
عاطفه خشوعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
سلام خدمت همگی من یک طراح هستم طرح و تحولی جدید در طرح مسجدالحرام دارم در نهایت زیبایی شکوه و خلاقیت و زیبایی که گنجایش 8 میلیا رد جمعیت جهان بلکه بیشتر را دارد من نه بلکه خداوند بزرگ و عظیم و توانا طراح آن بوده است در برابر طرح ارائه شده سرکار خانم زاها حدید که گنجایش 6 میلیون نفر را دارا است.نامه برای دفتر پادشاهی عربستان از طریق سفارت عربستان در ایران فرستاده ام منتظر جواب نامه هستم .. طرح های بسیاری برای مساجد و آسمانخراش ها و مجتمع های تجاری دارم در نهایت زیبایی و شکوه.اندیشه ها از سوی خداست خدا هرگز کسانی را که به او کافرند هدایت نخواهد کرد.حق نگهدارتان باد.عاطفه خشوعی مشهدالرضا09152053733 (جناب آقای مهندس روحانی طراح برجسته کشور و چهره ماندگار کشور گفته ها و حرف ها و اندیشه ها و طرح های مرا تایید میکنند).از شبکه های عرب زبان و روزنامه های عرب زبان یاری میخواهم جهت انعکاس خبر .خدا و حق و زیبایی و بعد مرا یاری کنید.متشکرم.طرح های جدید نظریات جدید معادلات جدیدی را در منطقه رقم خواهد زد به نفع ایران منطقه وجهان.لطفا آدرس دقیقی از گروه طراح وسازنده طرح توسعه حرم برام ایمیل کنید با سپاس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: