کد خبر: ۷۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 11
شفا آنلاین>اجتماعی>مجموعه ای از فسیل های دویست هزار ساله که به عصر یخبندان تعلق دارد، به طور تصادفی در یک منطقه تحت ساخت و ساز ساختمانی در ایالت کالیفرنیای امریکا کشف شده است.
به گزارش شفا آنلاین، در پی اجرای فعالیت های عمرانی در منطقه ای از  کارلزبد (Carlsbad) ، کالیفرنیای ایالات متحده امریکا فسیل های 200 هزار ساله عصر یخبندان به طور تصادفی کشف شد . بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، در منطقه فوق الذکر   مجموعه ای بیش از 600 خانه در دست احداث و ساخت و ساز بوده است که عملیات ساختمانی  با کشف این فسیل ها متوقف شده است.

قابل ذکر است که این فسیل ها در ماه جولای (تیرماه) سال جاری کشف شد ه اندو از آن زمان فعالیت های ساخت و ساز در این منطقه متوقف شده تا دیرینه شناسان بتوانند به تحقیق و بررسی در این سایت بپردازند .

در همین رابطه انجمن Cornerstone در بیانیه ای اعلام کرد : « گنجینه  ای ازعصر یخبندان پیدا شده ، در سایت ساخت و ساز Old Creek Trails در کارلسبد جنوب ایالت کالیفرنیا از زیر خاک نمایان شده است. استخوان های ماموت ها، اسب ها، لاک پشت های باستانی و حتی یک نمونه فسیل گاومیش کوهان دار امریکایی پیش از تاریخ که نمونه دیگر آن در منطقه سن دیگو پیدا شده بود، در سایت مذکور به دست آمده است. »

بر اساس گفته های Tom Deméré دیرینه شناس موزه تاریخ طبیعی سن دیگو ، بیشتر فسیل های پیدا شده متعلق به عصر یخبندان است که به طور رسمی به عنوان عصر پلیستوسن (Pleistocene Epoch) شناخته می شود و از پنجاه هزار تا بیست هزار سال گذشته را در بر می گیرد .

او در رابطه با این فسیل ها می گوید: « این پروژه از نظر زمین شناسی و دیرینه شناسی بسیار قابل توجه است . فسیل ها پتانسیل این را دارند که اطلاعات خوبی از آب و هوا ، محیط زیست و موجودات آن زمان و طرز زندگی اشان را در اختیار ما قرار دهند . »

به نظر می رسد که ساخت و ساز این مجموعه خانه ها در منطقه مذکور به سال آینده میلادی موکول شود ، زمانی که کار بررسی و تحقیق دیرینه شناسان به پایان برسد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: