کد خبر: ۷۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 13
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از تعیین تکلیف نهایی شرکت‌های شن ما و روغن‌نباتی قو خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،رحمت‌الله حافظی در جلسه تعیین تکلیف شرکت‌های روغن‌نباتی قو و شن ما، با تاکید بر این‌که براساس قانون باید شرکت‌های آلاینده از سطح شهر تهران خارج شوند، گفت: ٢ شرکت مذکور رأی کمیسیون ماده ۲۰ را برای تعطیلی و خروج از تهران دارند، اما با گذشت ٢دهه از صدور این آرا و پیگیری‌های شورای شهر تهران همچنان فعال هستند.

او با اشاره به این‌که تداوم فعالیت روغن‌نباتی قو به مخاطره انداختن سلامت بیش از ۸‌میلیون ساکن شهر تهران است، تاکید کرد: اصرار برای ادامه فعالیت این شرکت غیرمعقول است و از مدیریت شرکت می‌خواهیم با طرح مشکلات و موانع در فضایی که قابلیت همکاری برای رفع آن از سوی مدیریت شهری مقدور است، نسبت به توقف فعالیت روغن‌نباتی  قو اقدام کند.

علی ‌دانا، مدیرعامل شرکت روغن‌نباتی قو که در جلسه حضور داشت، با تشریح مشکلات کارگری این شرکت، گفت: حدود ۴۰۰ کارگر رسمی و قراردادی در این شرکت مشغول به کار هستند و باید وضع اشتغال آنها مشخص شود. در غیر این‌صورت برای تعطیلی شرکت با مشکل
 مواجه  می شویم.

او افزود: به تنهایی توانایی حل مشکل را نداریم، اما اعلام می‌کنیم در صورت حل مشکلات پرسنلی، در حداقل زمان ممکن شرکت روغن‌نباتی قو جمع خواهد شد.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌ زیست شورای شهر تهران که در جلسه حضور داشت، خطاب به مدیر عامل شرکت روغن‌نباتی قو گفت: زمانی که این شرکت را خریداری می‌کردید، نسبت به مشکلات آن آگاهی کافی داشتید. سازمان محیط‌ زیست فعالیت این شرکت را تایید نمی‌کند و از آن‌جا که حکم تعطیلی روغن‌نباتی قو متعلق به ۲۰‌سال پیش است، باید فعالیت آن متوقف شود.
حافظی بعد از شنیدن این نکات، گفت: شورا حدود ٢‌سال است که نسبت به توقف فعالیت روغن‌نباتی قو ورود کرده و با شناسایی مشکلات نسبت به رفع موانع پیشنهاداتی داده، از سویی شهرداری تهران نسبت به جذب نیروهای رسمی و قراردادی و تعهد برای استمرار خدمت آنان تا زمان بازنشستگی نیز اعلام آمادگی کرده است.
به گفته او اگر مدیریت این شرکت به دنبال اجرای قانون باشد و واقعا نگران آینده کارگران رسمی خود است، می‌تواند این افراد را در منافع شرکت، شریک کند.

همچنین در ادامه این جلسه نسبت به تعیین تکلیف شرکت شن ما نظرات حاضران اعلام شد. خردمندان، مدیرعامل این شرکت با اشاره به این‌که بیش از ۵۰‌سال است شرکت مذکور فعال است، گفت: اگر اعلام کنید امروز شرکت را تعطیل و پلمب کنید، موافق آن هستم و هیچ مخالفتی ندارم و تنها نگرانی من آینده گودال است که آسیب اجتماعی ایجاد  نکند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: