کد خبر: ۷۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 09
شفا آنلاین>سلامت>طبق ضرب‌الاجل دو ماه قبل وزیر بهداشت در خصوص آب‌های معدنی، نتایج آزمایشات هفته آینده اعلام خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،حسین رستگار مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت در خصوص اخذ مجوز برای تولید آب معدنی بیان کرد: به طور کلی مجوزها براساس ضوابط به مراکز تولید داده می‌شود. به این صورت آب‌هایی به عنوان نمونه تست می‌شوند و در صورت تائید مجوز صادر می‌شود.

وی در ادامه افزود: نکته حائز اهمیت این است که این مراکز بتوانند همیشه آب استاندارد را براساس ضوابط تولید کنند. نظارت‌ها و آزمایشات سالیانه ما نیز دقیقا به دلیل جلوگیری از تغییر این روند است.

رستگار در خصوص ضرب‌الاجل 2 ماهه وزیر بهداشت در مورد آب‌های معدنی نیز عنوان کرد: آزمایش‌های لازم انجام شده و جمع‌بندی نهایی در حال بررسی است. سال گذشته حدود 5 درصد از آب‌های آزمایشی مشکل داشتند.

وی همچنین اظهار کرد: امسال به دلیل دستور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو این آزمایش‌ها در سطح گسترده‌تری انجام شده است. حدود 200 نوع آب معدنی در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت، با اشاره به فاکتورهای مورد گفت: بسته‌بندی، فلزات سنگین، میکروبی و املاحی مثل نیترات و نیترید در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج رسیده از سایر شهرها هم به واحد نظارت سازمان غذا و دارو گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نوعی از آب‌‌های معدنی در وضعیت بحرانی قرار داشته باشد، خط تولید بسته می‌شود و در صورت اشکال‌های غیربحرانی اخطار داده می‌شود و تا اصلاح خط تولید، اجازه تولید داده نمی‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: