کد خبر: ۷۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 13
شفا آنلاین>اجتماعی>مقامات رسمی دولت سوریه از نجات 300 هزار شی باستانی از سراسر این کشور و انتقال آن ها به پایتخت جهت حفاظت و پیشگیری از نابودی آن ها بر اثر جنگ های داخلی خبر دادند .
به گزارش شفا آنلاین،کشورسوریه را می توان در زمره کشورهای تاریخی و کهنسال جهان دانست که سهم بزرگی در تاریخ و تمدن بشری داشته و آثار باستانی متعددی در این کشور از روزگاران کهن باقی مانده است .
 متاسفانه در سال های اخیر این کشور صحنه نبردهای داخلی و حضور گروه های تروریستی و تکفیری بوده که به واسطه این جنگ ها و اعتقادات افراطی برخی از گروه های فوق الذکر ، آثار تاریخی و باستانی موجود در این کشور به صورت گسترده ای تخریب شده اند .

در همین زمینه به تازگی مقامات رسمی دولت سوریه خبر از حفظ 300 هزار شی باستانی از محوطه های مختلف باستان شناسی در این کشور دادند . رئیس سازمان عتیقه جات سوریه با تاکید این موضوع ، از اهتمام دولت این کشور برای حفاظت از آثار تاریخی خبر داده و افزود : " ما در تلاش برای حفظ میراث تاریخی خود هستیم . "

در همین راستا روزنامه دولتی الوطن در گزارشی ویژه به نقل از مامون عبدالکریم مدیر وزارت موزه ها و عتیقه جات دولت سوریه اعلام کرد : " اشیا حفاظت شده شامل 400 مجسمه باستانی از شهر تاریخی پالیمرا در مرکز سوریه هستند . "

وی در ادامه توضیحات خود افزود : "  بیش از 95 درصد از اشیا و آثار تاریخ قابل حمل شهر پالمیرا مورد حفاظت قرار گرفته و در جای امنی هستند . "

بر اساس گزارش منابع خبری شهر چند هزار ساله پالمیرا در کشور سوریه طی حملات ویرانگر گروه تروریستی داعش در بهار سال جاری دچار آسیب های شدیدی شده و بخش های متعددی از آن تخریب شد . در پایان این گزارش اعلام شده است که بسیاری از این آثار تاریخی و ارزشمند به محل امنی در شهر دمشق ؛ پایتخت کشور سوریه منتقل شده اند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: