کد خبر: ۷۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 08
شفا آنلاین>سلامت>دويدن يا دوي با قدم آهسته (jogging) در صورتي‌که زمان لازم براي آمادگي بدني را نگذرانده باشيد، ممکن است به آسيب‌ديدگي شما منجر شود.
به گزارش شفا آنلاین،در اين موارد:اول ‌از همه با پزشکتان مشورت کنيد تا معلوم شود که مشکلي براي دويدن نداريد. افرادي که بيماري قلبي، مشکلات ارتوپدي دارند يا افرادي که چاق هستند، ممکن است لازم باشد به ‌جاي دويدن، پياده‌روي کنند.

v کفش‌هاي مخصوص دوي اندازه پايتان بپوشيد. به دنبال کفش‌هاي سبک‌وزني باشيد که تهويه مناسبي داشته باشند و به ‌خوبي از قوس کف‌پا و قوزک پا حمايت کند.

v يک برنامه ساده براي دويدن اين است که با حداقل 20 تا 30 دقيقه دويدن،‌ 3 روز در هفته (با روزهاي استراحت در فواصل) با شدت 50 تا 80 درصد حداکثر توانتان شروع کنيد.

v هميشه پيش از دويدن خودتان را گرم و پس از دويدن خود را سرد کنيد. پس از سرد کردن، زمان اضافي را، به تحت کشش قرار دادن آرام عضلاتتان اختصاص دهيد تا از گرفتگي و دردناک شدن عضلات جلوگيري شود.

v بيش ‌از حد توانتان ندويد. به بدنتان گوش دهيد. هنگامي احساس دردناکي عضلاني مي‌کنيد، شدت، مدت يا دفعات دويدن را کاهش دهيد.

v براي متعادل کردن برنامه تمريني‌تان، به‌طور يک روز در ميان تمرين‌هاي قدرتي انجام دهيد.

v هر هفته بيش از 10 درصد طول مسافت دويدنتان را افزايش ندهيد. بايد به آهستگي برنامه دويدنتان را پيش ببريد و به عضلاتتان اجازه دهيد که خودشان با فشاري که هنگام دويدن تحمل مي‌کنند، سازگار کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: