کد خبر: ۷۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 12
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان گفت: حاملگی خارج از رحم یعنی اینکه تخمک لقاح یافته در جایی به غیر از جداره داخلی رحم مستقر و شروع به رشد می کند.
دکتر فرشته دانشمند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در واقع 98درصد حاملگی های خارج از رحم درون لوله های رحم رخ می دهد، با این حال امکان دارد که در نقاط دیگری مثل تخمدان؛ گردن رحم و حفره شکمی نیزاین اتقاق رخ دهد.

وی ادامه داد: از هر 50 حاملگی امکان دارد که یکی خارج از رحم باشد، اصلی ترین خطر ناشی از این موضوع نیز پارگی است که به خونریزی داخلی هم منجر می شود.

وی با اشاره به این که حاملگی خارج از رحم به عنوان اصلی ترین دلیل مرگ و میر مادران باردار در سه ماه اول بارداری محسوب می شود افزود: البته امروزه احتمال مرگ ناشی از حاملگی خارج از رحم به کمتر از 5مورد از هر 100هزار مورد  کاهش یافته است.

به گفته دانشمند، عوامل بسیار متعددی ریسک ابتلا به حاملگی خارج از رحم را افزایش می دهند. نظیر بیماری های مربوط به التهاب لگن یا عفونت های لگنی،عفونت در دستگاه تناسلی زنان، عفونت لوله های رحمی و...

وی اظهارکرد: داشتن سابقه ابتلا به حاملگی خارج از رحم( بالاترین ریسک ابتلا15درصد پس از تجربه حاملگی خارج از رحم اول و 30درصد پس از تجربه حاملگی خارج از رحم دوم) و هر گونه آسیب و نقص در لوله های رحم می تواند ریسک ابتلا به حاملگی خارج از رحم را افزایش دهد.

متخصص زنان و زایمان درپایان به شفا آنلاین گفت: سابقه انجام هرگونه عمل جراحی بر روی لوله های رحم نیز همین اثر را دارد.عفونت، نقایص مادرزادی یا وجود تومور در لوله های رحم نیز ریسک ابتلا را افزایش می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: