کد خبر: ۷۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران :
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه میزان ذخایر خون از 2 ماه پیش 2 برابر شده است گفت: روزانه هزار واحد پلاکت خون در میان بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین : سید مرتضی طباطبایی در رابطه با اقدامات و عملکرد این سازمان طی ماه‌های گذشته اظهار داشت: از دو ماه پیش که تصدی سازمان انتقال خون استان تهران را برعهده گرفتم بازسازی مراکز اهدای خون را در دستور کار خود قرار دادم.

وی افزود: مراکز اهدای خون تهران، شهریار، رباط‌کریم و شهر قدس در خور شأن اهدا کننده‌های خون نبود و نیاز به تعمیرات داشت بنابراین بازسازی 16 مرکز انتقال خون در این مناطق را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بازسازی 132 مرکز انتقال خون در استان تهران به صورت کامل انجام گرفته است گفت: مجموعه اعتبارات برای بازسازی مراکز انتقال خون در استان تهران حدود 100 تا 150 میلیون تومان است و با همکاری ستاد مرکزی انتقال خون انجام می‌گیرد.

طباطبایی از راه‌اندازی 5 مرکز انتقال خون VIP توسط مجمع خیرین انتقال خون خبر داد و گفت: این مراکز در مناطق مختلف تهران احداث خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه میزان ذخایر خون از دو ماه پیش دو برابر شده است افزود: افزایش ساعات کاری پایگاه‌های انتقال خون و ارتباط مناسب‌تر مراکز با اهداء کنندگان از جمله علل افزایش میزان ذخایر خون به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران در رابطه با تمهیدات ویژه برای اهدا کنندگان خون گفت: علاوه بر افزایش ساعات کاری پایگاه‌ها از سایر مراکز اهدایی خون استان‌ها نیز جهت افزایش ذخایر خونی کمک شده و مراکز انتقال خون نیز ارتباط بهتری نسبت به گذشته با اهدا کنندگان خون دارند. همچنین روش‌های حمل و نقل را تغییر داده تا بتوان میزان ذخایر پلاکت را به صورت روزانه افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه 150 واحد پلاکت به مجموع پلاکت‌های خون افزوده شده است بیان داشت: در مدت‌های گذشته روش‌های حمل و نقل به صورتی بود که خون پس از 8 ساعت در پروسه حمل و نقل به دست ما می‌رسید ولی قابلیت پلاکت‌گیری خون وجود نداشت چرا که خون باید زیر 6 ساعت به مرکز پلاکت گیری خون برسد تا بتوان آن را پلاکت‌گیری کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه افزایش توزیع پلاکت خون سبب تامین بیشتر نیازهای بیمارستانی شده است تاکید کرد: در گذشته روزانه 800 واحد پلاکت خون در بیمارستان‌ها توزیع می‌شد که در حال حاضر این میزان به هزار واحد رسیده است.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: