کد خبر: ۷۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 09
عضو هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: تعرفه ها در بخش خصوصی و به ویژه دولتی آزمایشگاه های کشور غیر واقعی است حال آنکه وزارت بهداشت قول اعمال تغییر درتعرفه ها تا پایان شهریورامسال را داده است.

دکتر علی صادقی تبار در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: تعرفه ها در بخش خصوصی و به ویژه دولتی آزمایشگاه های کشور غیر واقعی است.

وی افزود: از آنجا که مبلغ سرآنه درمان و تعرفه های خدمات پزشکی در بخش های دولتی خیلی پائین است تا به امروز این امکان را نداشتیم که با تعرفه های موجود در بخش دولتی خدمات خوب و قابل قبولی ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دکتر هاشمی- وزیر بهداشت- مجوز اختصاص بودجه های قابل توجه و رضایت بخش بهداشت و درمان را از هیئت دولت کسب کرد و در نهایت با تأمین این کسری بودجه توانست خدمات خوبی را در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها ارائه دهند.

وی ادامه داد: در یک مقایسه آسان تعرفه کشورمان برای یک خدمت واحد مانند آزمایش های تشخیص پزشکی با سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه خودمان حاکی از این است که خدمات آزمایشگاهی در سایر کشورها در مقایسه با ما از خدمات خیلی بالاتری برخوردار است، که این میانگین بالاتر از 4 تا 9 برابر کشورما دیده می شود.

معاون آموزشی و پژوهشگاه ابن سینا اظهارکرد: نکته مهم آنکه انجام خدمات آزمایشگاهی در همه دنیا ابزار یکسانی می خواهد.این درحالی است که در کشور ما قیمت فضای فیزیکی یعنی مسکن خیلی گران تر از سایر کشورهاست حال آن که قیمت خدمات پزشکی و آزمایشگاهی در کشور ما به مراتب خیلی کمتر از سایر کشورهاست.

به گفته وی طبق مطالعه و بررسی های صورت گرفته در کشورهای همسایه مانند امارات متحده عربی ، قطر،عربستان، بحرین؛ ترکیه؛ عراق؛ آذربایجان؛ ارمنستان؛ پاکستان؛ سوریه تا کشورهای اروپایی مانند آلمان؛ هلند و انگلستان و همچنین امریکا و کانادا مشخص شد که بدون استثناء تعرفه کشور ما از سایر کشورها پائین تر است.

صادقی تبار تأکید کرد: همه دنیا قیمت هایشان را کارشناسانه تعین کرده اند حال آن که در کشور ما کار دقیق و کارشناسی انجام نشده بلکه همواره با یک الگوی آماتور هر سال قیمت خدمات آزمایشگاهی تعیین شده و می شود.

وی خاطرنشان کرد: اما البته خوشبختانه امسال دولت عزمش را جزم کرده و وزارت بهداشت این قول را به انجمن آزمایشگاهی کشور داده تا مانند سایر خدمات که در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات تعرفه هایشان اصلاح شد این تعرفه نیز مورد بازنگری و کارشناسی دقیق انجام گیرد و قرار است طی همین ماه این تعرفه را بازنگری، اصلاح و ابلاغ کنند.آلمان؛ هلند، اآلمان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: