کد خبر: ۷۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 10
شفا آنلاین>سلامت>افزايش سن باعث مي‌شود که توان بينايي شما را هم تغيير مي‌دهد و ممکن است هنگام رانندگي دچار اشکال بينايي شود.
به گزارش شفا آنلاین،افراد سالمندي که پشت فرمان ماشين مي‌نشينند، بايد اين توصيه‌ها را رعايت کنند:

v نسخه نمره عينکتان را به روز نگه‌داريد و هميشه عينکتان را هنگام رانندگي به چشم بزنيد. عينک‌هاي با نمره‌هاي قديمي را به چشم نزنيد و آينه بغل بسيار بزرگ روي ماشينتان با ديد کناري‌تان تداخل مي‌کنند، روي ماشين نگذاريد.

v لنزهاي رنگي يا عينک‌هاي آفتابي را به چشم نزنيد و شيشه‌هاي ماشين را دودي نکنيد. اگر در ديدن در نور کم مشکل داريد، در ساعات ابتداي طلوع آفتاب يا هنگام غروب آفتاب يا در تاريکي رانندگي نکنيد.

v اطمينان حاصل کنيد که شيشه‌هاي ماشين، آينه‌ها و چراغ‌هاي جلو تميز هستند، تابش نور چراغ‌هاي جلو در جهت درستي است و نشانگرهاي جلوي داشبورد روشن و قابل خواندن هستند.

v ارتفاع صندلي‌تان بايد بلند باشد به طوري که بتوانيد جاده را در جلوي ماشين به‌خوبي ببينيد و در صورت لزوم، بالشتک روي صندلي بگذاريد.

v سالانه معاينه چشم انجام دهيد.

v با دکترتان درباره بيماري‌هاي يا داروهايي که ممکن است بر توانايي ديد يا تطابق تأثير بگذارند، مشورت کنيد. عوارض چشمي ممکن است باعث شوند براي ديدن چراغ‌ها و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي مجبور مي‌شويد نزديک‌تر به آن‌ها رانندگي کنيد يا سرعتتان را کم کنيد تا آن‌ها را ببينيد. چشم‌پزشک در برخي موارد مي‌تواند به شما کمک کند، براي مثال اگر گلوکوم يا آب سياه داشته باشيد، ممکن است عدسي‌هاي رنگي تجويز شده به‌وسيله دکتر باعث شود، هاله نور اطراف اشيا که به علت اين بيماري به وجود مي‌آيد، کاهش يابد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: