کد خبر: ۷۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 05
معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون درمان وزارت بهداشت یکی از راهکارهای حل مشکلات بیمارستان های خصوصی را عقد قرارداد بیمه های تکمیلی با استفاده از منابع بانکی دانست.
دکتر محمد آقاجانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در راستای حل این مشکلات یکی از راهکارها برای کاهش فاصله بین زمان ارائه خدمت تا پرداخت هزینه ها ازسوی بیمه های تکمیلی و تنظیم بین این دو حوزه استفاده از منابع بانکی است.چراکه امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا برای رفع این مشکلات ازمنابع بانک ها استفاده می کنند.بنابراین امیدواریم این اتفاق هرچه زودتردرایران نیزرخ دهد .


وی ادامه داد: بیمارستان های خصوصی ما تا حد زیادی به بیمه های تکمیلی وابسته اند و بیمه های تکمیلی هم زیر نظر وزارت بهداشت نیستند. بر اساس قانون، بیمه های تکمیلی درمان جزئی از بیمه های تجاری اند و آنها تحت نظر و کنترل بیمه مرکزی ایران و وزارت امور اقتصاد دارایی هستند که این امر با اهداف نظام سلامت فاصله دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: واقعیت امراینستکه به نوعی باید این فاصله حل شود تا بیمه های تکمیلی درمانی هم از سیاست های کلی نظام سلامت، وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه درمان کشور تبعیت کنند تا این مشکلات  کاهش یابد.

 به گفته آقاجانی خوشبختانه تعدادی از بیمارستان های خصوصی با بیمه های تکمیلی قراردادها را منعقد کرده اند اما در خصوص عقد قرارداد و پرداخت مطالبات مشکلاتی وجود دارد.

وی اذعان کرد: در پی این مسائل مشکلاتی برای مردم، بیمارستان ها و پزشکان ایجاد شده بنابراین باید سرعت عقد قراردادها و پرداخت ها خیلی بیش از این باشد. در این راستا وزارت بهداشت با ارائه راهکارهایی همزمان بابرگزاری جلساتی بین بیمارستان های خصوصی و بیمه های تجاری، حتی بانک های عاملی را برای جبران این موضوع پیشنهاد داد که خوشبختانه مقداری از مشکلات نیز حل شده اما هنوز هم برخی مشکلات حاکم است که امیدواریم به زودی حل شوند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: