کد خبر: ۷۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: متأسفانه بیمارستان های خصوصی از نظر اقتصادی ورشکسته اند.

دکتر علیرضا زالی درحاشیه نشست خبری دوازدهمین گنگره بین المللی ،بیهوشی ودرد ایران  گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: متأسفانه مسائل بیمارستان های خصوصی با بیمه های تکمیلی به مشکل پیچیده ای تبدیل شده و موجب گلایه همکاران بخش خصوصی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمه ها به دلیل مشکل نقدینگی، حجم زیادی از مطالبات را پرداخت نکرده اند و حجم زیادی از پرونده ها هم بلا تکلیف است و به بخش زیادی از آن نیز کسورات می خورد.

وی ادامه داد: به رغم این که بیمه های تکمیلی متعهد به اجرای مفاد کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات در برنامه های تفاهمی با بیمارستان های خصوصی شدند اما متأسفانه در عمل این اتفاق نیز رخ نداد.

وی همچنین افزود:باتوجه به این شرایط ، تا نیمه دوم سال گذشته هم به دلیل این عدم همکاری مشترک ،مشکلات جدی گریبانگیر بیمارستان های خصوصی بود. در واقع حجم مطالبات به گونه ای شده بود که 31 تیر ماه سال جاری(آخرین زمان برقراری تفاهم نامه بین بیمه های تکمیلی و بیمارستان های خصوصی) بیمارستان ها تمایلی به ادامه این مسیر نداشته و اعتقاد داشتند که نقدینگی آنها پرداخت نشده؛ کسورات قابل توجه و اسناد بین راهی بلاتکلیف است و بسیاری از مفاد کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات عملی و اجرا نشده.

زالی اذعان کرد: بالطبع پرداخت های بیمه های تکمیلی باید به موقع و به روز باشد، کسورات کمتری اعمال شود و به معنای واقعی کلمه مفاد اصلی کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات را اجرا کنند و از هرگونه پائین آوردن این سقف در داخل بیمارستان های خصوصی اجتناب شود.

وی همچنین افزود: زیرا این امر مصوبه هیئت وزیران است حال آن که متأسفانه ما شاهدیم مصوبه هیئت وزیران به صورت مرتب مورد چالش واقع شده است. زیرا بیمه های تکمیلی می خواهند تخفیف بگیرند و بیمارستان های خصوصی هم وضعیت اقتصادی اشان در شرایطی نیست که بخواهند تخفیف قابل توجهی را پایئن تر از حد تعرفه بدهند که این امر مشکلاتی ایجاد کرده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به این که بیمارستان های خصوصی از نظر وضعیت اقتصادی ورشکسته اند؛گفت: با قول های بیمه مرکزی و صحبت های مشترک بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت امیدواریم که تفاهم نامه اخیر عملیاتی شود و بیمارستان های خصوصی به خوبی کارشان را ادامه دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: