کد خبر: ۷۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 02
رییس درمانگاه تالاسمی بزرگسالان انتقال خون:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>رییس درمانگاه تالاسمی بزرگسالان سازمان انتقال خون(ظفر) گفت، با ارائه خدمات مطلوب پزشکی در این درمانگاه، موفق به افزایش عمر بیماران مبتلا به تالاسمی شده ایم.
به گزارش شفا آنلاین : مجتبی ابراهیمی با بیان اینکه 500 بیمار بزرگسال بصورت ثابت از خدمات درمانی درمانگاه ظفر استفاده می کنند، افزود: این بیماران دارای پرونده هستند و براساس پرونده و با برنامه ریزی به این درمانگاه مراجعه می کنند.
وی خاطرنشان کرد: روزانه حدود 30 بیمار تالاسمی بزرگسال از این درمانگاه تزریق خون و خدمات درمانی و پزشکی دریافت و همچنین 30 نفر بصورت سرپایی برای دریافت خدمات درمانی، چک آپ و مشاوره مراجعه می کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه خدمات این درمانگاه به بیماران تالاسمی رایگان است، گفت: این درمانگاه تنها مرکز درمانی سازمان انتقال خون و بزرگترین درمانگاه تالاسمی بزرگسال در ایران است و از سراسر کشور بیماران تالاسمی بزرگسال به آن مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه بطور میانگین حدود 60 درصد از مراجعه کنندگان به درمانگاه را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: میانگین سن مراجعه کنندگان نیز از 15 تا 40 سال است.
رییس درمانگاه تالاسمی بزرگسالان انتقال خون گفت: به خاطر پیشرفت هایی صورت گرفته در درمان بیماران تالاسمی و خدمات ارائه شده از سوی این درمانگاه، طول عمر این بیماران افزایش یافته و اکنون در این درمانگاه بیمار 44 ساله داریم.
وی با بیان اینکه بیماران تالاسمی بطور متوسط هر سه هفته یک بار خون دریافت می کنند، ادامه داد: بالا رفتن میزان آهن خون و ذخیره آن در قلب و کبد از عوارض تزریق مکرر خون در بیماران تالاسمی است و هر شش ماه یک بار این بیماران باید چک آپ شوند.
ابراهیمی ادامه داد: بیماران در این چک آپ ها از نظر بار آهن، عملکرد کبد، کلیه و همین طور صحت کارکرد اندام های داخلی مورد بررسی قرار می گیرند و چنانچه با اختلالی مواجه باشند و در این درمانگاه پاسخگو آن نباشیم، برحسب نوع اختلال به درمانگاه و مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند.
به گفته وی، انجام سرولوژی اختصاصی، دیگر ویژگی این درمانگاه است.
رییس درمانگاه تالاسمی بزرگسالان انتقال خون تاکید کرد: سرولوژی یعنی اینکه پروتئین ها یا عوامل دیگری که موجب واکنش در بیمار می شوند، تست و غربال شده، و خون تزریقی با کمترین واکنش احتمالی به بیماران تالاسمی تزریق می شود.
بر اساس اعلام سازمان انتقال خون، در چهار ماهه نخست سال جاری دو هزار و 700 واحد خون به بیماران تالاسمی در درمانگاه تالاسمی تزریق شده است.
براساس اعلام انجمن تالاسمی ایران، بیش از 20 هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: