کد خبر: ۷۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 01
متخصص طب سنتی عنوان کرد
شفاآنلاین:سلامت>درمان>یک متخصص طب سنتی گفت: استراحت کوتاه بعد از غذا, ورزش کافی, نداشتن استرش و آرامش روانی وخواب کافی برای رفع ریزش مو بسیار مفید است.

به گزارش شفا آنلاین لیلا شیربیگی درباره تاثیر حرکت و سکون در درمان ریزش مو اظهار داشت: سکون مهم است یعنی همان استراحت.

افراد تا نیم ساعت بعد از غذا استراحت کنند

به گفته وی من نمیگویم افراد استراحشان را زیاد کنند ولی حداقل بعد از غذا, نیم ساعت همان جا پشت میز یا هر جایی که کار می‌کنند, فکرشان را آزاد کنند بگذارند یک استراحت کوچک در حد نیم ساعت داشته باشند.

استراحت کوتاه بعد از غذاخوردن موجب می‌شود که هضم غذا می‌شود

این متخصص طب سنتی افزود: استراحت کوتاه بعد از غذاخوردن موجب می‌شود که هضم بهتر صورت گرفته و از غذا افراد بهره ببرند و سیستم گوارش بتواند غذا را به آن چیزی که شایستگی دارد, تبدیل کند پس استراحت کوتاه از نظر ما قبول است.

ورزش نیز یکی از راه‌های رفع ریزش مو است

شیربیگی عنوان کرد: ورزش نیز یکی از راه‌های رفع ریزش مو است چرا که ورزش حرارت غریزی بدن را افزایش داده و گوارش را تقویت می‌کند.

خواب کافی و با کیفیت نیز از ریزش مو جلوگیری می‌کند

وی ادامه داد: خواب کافی و با کیفیت نیز از ریزش مو جلوگیری می‌کند. افراد سعی کنند, بین ساعت ده الی یازده شب تا ساعت دو الی سه صبح خواب خوب داشته باشند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: خواب در چنین زمانی باعث می‌شود که انرژی منفی افراد تخلیه شود و افراد از آن خواب لذت ببرند نمیگویم زیاد بخوابند، موقع طلوع خورشید حتماً از خواب بیدار شوند.

شیربیگی گفت: روحیه افراد بسیار مهم است ما میگوییم اعراض نفسانی یا حالات روحی و روانی زودتر از غذا روی بدن افراد تاثیرگذار است. خیلی صریح میگویم که وقتی ناراحت میشویم, اشتها ازبین می‌رود پس مسائل روحی و روانی و استرسی بسیار مهم و ضروری است.

مصرف رنده سیب با گلاب قبل از خواب به خواب با کیفیت و آرامش افراد کمک می‌کند

وی خاطرنشان کرد: حالا ما باید به افراد کمک کنیم که چگونه استرس‌شان را کمتر کنند همانطور که گفتم خوردن سیب مفید است مثلا شب سیب را رنده کنند, دوقاشق گلاب اضافه کنند, بخورند این کار کمک زیادی به خواب خوب می‌کند و درکنار آن آرامش اعصاب به افراد به ارمغان می‌آورد.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: