کد خبر: ۷۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 01
متخصص بیهوشی بیان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>خواب‌آلودگی، تهوع، استفراغ، لرز و پر ادراری جزو علائم طبیعی و مشکلات تنفسی و سردرد شدید از علائم غیرطبیعی پس از بیهوشی است. مصرف مایعات، استراحت و تحرک می‌تواند در دفع مواد بیهوشی و بازگرداندن فرد به حالت طبیعی موثر باشد.

به گزارش شفاآنلاین : مهدی صنعت‌کار در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره عوارض بیهوشی‌های مکرر طی سال، اظهارداشت: محدودیتی برای تعداد دفعات بیهوشی در طول سال وجود ندارد و در منبعی نیز ذکر نشده است. یعنی اگر فردی در دوره‌ای محدود تحت بیهوشی‌های مکرر قرار گیرد، دچار مشکل نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر این شهروند درباره رابطه سن و ایجاد خطر ناشی از بیهوشی، گفت: سن بالا عامل خطر برای دریافت بیهوشی نیست ولی ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی، تنفسی و کلیوی خطر بیهوشی را افزایش می‌دهد بنابراین ابتلا به این بیماری‌ها می‌تواند محدودیت ایجاد کند.

* علائم طبیعی پس از بیهوشی

این متخصص بیهوشی خواب‌آلودگی، تهوع، استفراغ، لرز و پر ادراری را جزو علائم طبیعی پس از بیهوشی عنوان کرد و ادامه داد: خواب‌آلودگی از چند ساعت تا 2 روز بعد از دریافت بیهوشی ممکن است رخ دهد. همچنین لرز ممکن است در دقایقی بعد از بیهوشی اتفاق بیفتد. از طرفی براثر دریافت سرم یا تغییرات ایجاد شده ممکن است فرد دچار پر ادراری شود.

وی افزود: تأثیر داروهای بیهوشی، موضع عمل جراحی، زنان و افراد سیگاری بیشتر در معرض تهوع و استفراغ پس از بیهوشی هستند.

* علائم غیرطبیعی پس از بیهوشی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: مشکلات تنفسی و سردرد شدید نیز ممکن است پس از بیهوشی اتفاق بیفتد که جزو علائم غیر طبیعی بیهوشی است و باید حتماً به پزشک مراجعه شود.

وی تصریح کرد: اکنون از داروهای کوتاه اثر بیهوشی استفاده می‌شود که فرد ظرف 6 تا 12 ساعت پس از عمل از بدن دفع می شوند. داروهای بلند اثر نیز از 48 تا 72 ساعت پس از عمل جراحی از بدن فرد خارج می‌شود.

* چند توصیه به بیماران پس از بیهوشی

این متخصص بیهوشی تصریح کرد: کارکرد مغز پس از بیهوشی تغییر نمی‌کند اما ممکن است فرد دچار خواب‌آلودگی و کمبود تمرکز و کنترل شود، توصیه می‌شود افراد 24 تا 48 ساعت بعد از بیهوشی از رانندگی و فعالیت‌هایی که نیاز به تمرکز بیشتر دارد بپرهیزند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف مایعات، استراحت و تحرک می‌تواند در دفع مواد بیهوشی و بازگرداندن فرد به حالت طبیعی موثر باشد.فارس

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
متخصص بيهوشي
|
Turkey
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
إقامة مهدي گل ،اينها خيلي مهم نيست از نظر أكثريته جراحان مهم اينه كه هزينه بيهوشي زياد نشه و در ضمن هم مريض نميره !باقيش بخيال!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: