کد خبر: ۷۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 02
رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی ضمن پرداختن به شایع ترین انواع اختلالات خواب در کشور، 30درصد مردم جامعه را دچار انواع بی خوابی ها دانست وگفت: 10درصد افراد جامعه نیز به صورت مزمن دچاراین اختلال هستند.

دکتر خسروصادق نیت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین بیان کرد: بارزترین علامت اختلالات تنفسی حین خواب خروپف است و امکان دارد 25درصد مردان به آن مبتلا باشند .ضمن اینکه در افراد چاق میزان شیوع آن  بالا تر است.


وی همچنین افزود: این بیماری در خانم ها حدود 10 درصد شیوع دارد و بعد از یائسگی به بالای 20درصد نیز افزایش می یابد که میزان شیوع و عوارض آن بالاست.

خطرناک ترین عوارض اختلالات تنفسی حین خواب


وی هشدار داد: خطرناک ترین عوارض اختلالات تنفسی حین خواب سکته های قلبی و مغزی است. اما سایر عوارض مانند فشارخون، مرض قند، تصادفات مرگبار جاده ای، احساس خواب آلودگی و خستگی طی روز، خطا و اشتباه حین کار،کاهش تمرکز و یادگیری(به ویژه دانش آموزان و دانشجویان)، تحریک پذیری و افسردگی را هم در بر می گیرد.

مهم ترین علل بی خوابی

فلوشیپ اختلالات خواب در ادامه گفت: بی خوابی علل مختلفی دارد اما 4 نوع اصلی آن عبارتند از بی خوابی در شروع خواب، بیدار شدن مکرر حین خواب، بیدارشدن زودهنگام و بیدار شدن از خواب در صورتی که خواب به اندازه کافی است اما بدون رضایت فرد.
وی تصریح کرد: درمان با قرص های خواب آور می تواند مشکلات فرد را عمیق تر و پایدارتر کند.

مهم ترین تبعات مصرف قرص های مُسکن

صادق نیت با اشاره به این که درمان های خودسرانه با قرص های خواب آور می تواند مشکلات فرد را عمیق تر و پایدارتر کند؛ افزود: از آنجا که علت اصلی مشکل خواب فرد مشخص نشده با مصرف خودسرانه قرص های خواب آور بعد از مدتی مشکل باقی می ماند و مزمن می شود و از طرفی دیگر به علت وابستگی به دارو،فرد  خوابش نمی برد.


وی گفت: فرد فاقد خواب خوب و کافی در طول روز بیداری مطلوب وهوشیاری مناسبی ندارد، ضمن این که توانمندی فعالیتش به شدت افت پیدا می کند بنابراین درمان به موقع هر نوع اختلال خواب از اهمیت بسزایی برخوردار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: