کد خبر: ۷۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
شفا آنلاین>سلامت>خداوند در قرآن فرموده عسل شفاست. عسل که به ذات شیرین است و شیرینی خود را از گرده‌های گل می‌گیرد برخلاف شیرینی‌های مصنوعی باعث رخوت نمی‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مینایی، متخصص طب سنتی با اشاره به خواص عسل افزود: طبیعت عسل گرم و خشک است و با توجه به مناطقی که در آن شکل می‌گیرد گرمی و خشکی آن متفاوت است بطور مثال سبلان نسبت به مناطق گرم و خشک دارای عسل‌هایی با گرمی خفیف تا میانه است.

متخصص طب سنتی اظهار داشت: عسل برای افراد در سنین مختلف اثرات گوناگونی دارد، جوانان با مزاج گرم باید عسل را با آب ترکیب کنند تا گرمی آن کمی تعدیل شود سپس میل کنند در غیر این صورت گرمیشان افزایش پیدا می‌کند و خوردن عسل بجای خیر بودن برایشان شر می‌شود، افراد میانسال و کهنسال می‌توانند عسل را مستقیماً میل کنند و هرچه این ماده از مناطق گرمتر تهیه شده باشد، برایشان مفیدتر است.

دکتر مینایی در ادامه با اشاره به خوردن عسل به همراه مصطکی (صمغ نوعی درخت) تصریح کرد: این ترکیب جاذب‌الرطوبت است یعنی رطوبات اضافی در قلب و مغز و کبد که سه عضو اصلی در بدن هستند را جذب می‌کند و به تبعیت از آن‌ها بقیه اعضا و بافت‌های بدن سالم حفظ می‌شوند، همچنین این ماده رطوبت معده را می‌گیرد و به آن کمک می‌کند تا هضم اولیه به خوبی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: گاهی می‌توانیم از عسل برای تشخیص بارداری استفاده کنیم اگر خانومی در ماه اول و دوم دوره نداشته باشد و فکر کند که باردار است می‌توان کمی عسل را با آب ترکیب کرد و به او داد اگر حالت تهوع پیدا کرد باردار است، یعنی از راه طبیعت پی به طبیعت بدن می‌بریم.

متخصص طب سنتی عنوان کرد:‌ عسل حامل داروست و این قابلیت را دارد که دارو یا گیاهان دارویی مختلف را در بدن حمل کند و به محلی که این ‌دارو می‌خواهد اثر گذارد، ببرد و همچنین تأثیرگذاری بهتر دارو را تشدید می‌کند و به عنوان کمک کننده محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آشامیدن عسل همراه با روغن‌ها مثل روغن گل سرخ می‌تواند بعنوان ماده‌ای ضد سرفه استفاده شود و به سالم ماندن ریه‌های انسان کمک می‌کند افرادی که دچار رنگین شدن پوست می‌شوند (مثلاً قهوه‌ای تیره می‌شود) می‌توانند برای شفاف شدن پوست خود ترکیبات عسل را مصرف کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: