کد خبر: ۷۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور ، از توسعه ساختاری در 120 اورژانس بیمارستانی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، دکترامین صابری نیا رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در مراسم بهره برداری از ساختمان پایگاه اورژانس شماره یک شهری و سامانه پزشک همراه 1050 در شهرستان فسا ، از توسعه ساختاری در 120 اورژانس بیمارستانی خبر داد و گفت: سند مدیریت اورژانس کشور تا پایان امسال تدوین و به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ می شود .
دکتر صابری نیا از تبدیل مراکز بهداشتی درمانی روستایی به اورژانس پیش بیمارستانی در کشور با هدف هم افزایی و نگاه به مناطق محروم خبر داد و افزود : این اقدام از جمله خدمات دولت تدبیر و امید در جهت خدمت رسانی به مناطق محروم کشور است .

وی در ادامه افزود : با انجام نقطه یابی در 44 نقطه از کشور ، طرح اورژانس هوایی به فاصله هر 150 کیلومتر از سطح جاده های کشور را پوشش می دهد و تا سال آینده به صورت صد در صد پوشش هوایی را در سطح کشور خواهیم داشت .

صابری نیا در خصوص بهسازی آمبولانس های فرسوده نیز گفت : تا پایان امسال 800 دستگاه آمبولانس جدید به این ناوگان افزوده می شود که اورژانس شهرستان فسا نیز از این آمبولانسها بهره خواهد برد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اشاره به کمبود بیش از 10 هزار نیرو در اورژانس کشور گفت : برای اخذ مجوز جذب نیرو نیز با سازمان برنامه ریزی مکاتبه شده است .
وی بیان کرد : اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) فسا جزء شلوغترین اورژانسهای کشور می باشد که خدمات به خوبی در آن ارائه می شود.

دکتر صابری‌نیا اظهار داشت: تلاش این است که مرکز مدیریت حوادث فسا را به حد استاندارد برسانیم که این امر با همکاری رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا انجام خواهدشد.
وی بیان کرد:بالابودن میزان مراجعات بیماران شهرستانهای اطراف به بیمارستان فسا موید خوب بودن ارایه خدمات در این مرکز است.
وی ادامه داد: جایگاه استراتژیک شهرستان فسا و قرار گرفتن در مسیرهای کرمان،هرمزگان و شیراز و از طرفی با توجه به بالا بودن میزان اشغال تخت در این مرکز درمانی  ، نیاز به حمایت و عزم جدی دارد که در توسعه بیمارستان کمک و خدمتگزار مردم باشیم.

رییس اورژانس کشور اظهار داشت: در بازدید بعمل آمده مشاهده شد که با توجه به کمبود نیروی انسانی  وبالا بودن تعداد مراجعات ،پرسنل این مرکز تمام تلاش خود را در جهت ارائه خوب خدمات  دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز بیان داشت: اورژانس فسا با ورودی بیش از 17هزار بیمار در ماه جزء شلوغ ترین اورژانسهای کشور است وبا توجه به نیاز مردم وباتوجه به بار بالای مراجعه مردم از شهرستانهای اطراف به نظر می رسد که گنجایش فعلی اورژانس ما جوابگوی این حد از نیازها نیست .

دکتر علیرضا عسکری ادامه داد: با توجه به طرح تحول نظام سلامت  که میزان رضایتمندی مردم از ارائه خدمات هم بالا رفته  ، ضرورت توسعه اوراژنس در سطح بیمارستان اجتناب ناپذیر است.
وی ادامه داد: امیدوارم که در آینده ای نزدیک با حمایتهای وزارت  بهداشت ودرمان شاهد بهره برداری از فاز جدید اورژانس باشیم.

وی با بیان اینکه  جایگاه اورژانس بسیار ویژه است به کمبود نیروی انسانی در اورژانس 115 و اوژانس پیش بیمارستانی اشاره کرد و به اهمیت آموزش در این حوزه پرداخت و گفت:اگر خط اول درمان کار خودش را به درستی انجام دهد سبب ارائه خدمات بهتر بعد از انتقال بیمار به بیمارستان خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت:پرسنل اورژانس شهرستان فسا مایه مباهات مجموعه دانشگاه هستند.

دکتر صابری نیا در ادامه از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر (عج) فسا بازدید و از ارائه خدمات ابراز رضایت کرد .

گفتنی است در سفر رییس اورژانس 115 کشور به فسا برنامه هایی همچون نشست تخصصی با هیات رییسه و کارکنان دانشگاه، افتتتاح سامانه تلفنی پزشک مشاور اورژانس، افتتاح ساختمان جدید پایگاه شماره یک شهری، بازدید از اورژانس پیش بیمارستانی و بخش های مختلف ارتقاء هتلینگ بیمارستان حضرت ولیعصر فسا، دیدار با کارکنان معاونت درمان و ستاد هدایت شهرستان و برخی از کارکنان بخشهای بیمارستان انجام شد.

ساختمان پایگاه اورژانس شماره یک شهری فسا با80 متر مربع زیربنا و با هزینه 100 میلیون تومان ساخته شده است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار