کد خبر: ۷۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 31
وزیر بهداشت :
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>وزیر بهداشت درباره واگذاری توانبخشی به هلال احمر گفت:اگر بناست از جایی کاری ناقص را بگیریم و ناقص نگه داریم چرا اینکار را کنیم؟ فعلاً هلال احمر بیشتر حرف زده، ولی اگر بیایند این بخش از درمان که محروم مانده و مردم هم نیاز دارند بپذیرند، قبول می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین : سید حسن هاشمی درباره سرنوشت واگذاری توانبخشی به هلال احمر که صحبت های متعددی درای باره عنوان شده است، اظهار کرد:‌ ما معتقدیم هلال احمر خیلی می‌تواند کمک‌های بیشتری را به سلامت بکند. اگر توانبخشی را در کل کشور و نه در شعار بلکه و به طور عملی به عهده بگیرد ما استقبال می‌کنیم و در اداره مراکز آنها حتی سرمایه گذاری هم می‌کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: ولی اگر بناست از جایی یک کار ناقص را بگیریم و ناقص نگه داریم چرا اینکار را کنیم؟ بنابراین تا هم اکنون دوستان بیشتر حرف زدند ولی اگر عملاً بخواهند بیایند این بخش از درمان را که بخش چهارم هست و محروم مانده و خیلی هم مهم است و مردم نیز به آن نیاز دارند بر عهده بگیرد و سرمایه گذاری کند حتما استقبال می‌کنیم.

هاشمی درباره ادغام و یا واگذاری بخشی از خدمات اورژانس به هلال احمر نیز عنوان کرد: در مورد اورژانس هم به دلیل اینکه نیروهای هلال احمر عمدتاً داوطلب هستند و کار اورژانس کار بسیار فنی و پیچیده ای هست نمی‌توانیم واگذار کنیم. ترجیح می‌دهیم اورژانس‌ها را اگر قرار شد تغییری ایجاد کنیم در قالب سازمان کاری کنیم که در بسیاری از مراکز پیشرفته دنیا کردند یعنی پلیس، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و اورژانس درمانی همه با هم هستند و یک شماره اعلام می‌شود تا با آن شماره همه احضار شوند. ولی هم اکنون در کشور هر کدام شماره جدای دارند و مقداری ناهماهنگی هست

وزیر بهداشت در خاتمه خاطرنشان کرد: ما داریم می‌رویم به سمتی که اگر مجلس اجازه بدهد این سازمان را ایجاد کنیم و حداقل در مورد اورژانس این کار را کنیم چون اورژانس‌ها زیر نظر معاونت درمان هستند و چابک نیستند. همین الان اورژانس برای نیروی انسانی مشکل دارد، برای تجهیزاتش مشکل دارد ولی باید بتواند خودش تصمیم بگیرد. اگر یک زمانی هم پیش آمد که راهداری و این 4 ارگان که نام بردم زیر یک سقف واحد جمع شدند هر چه مجلس تصمیم بگیرد ما استقبال می‌کنیم.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: