کد خبر: ۷۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 01
مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی درواکنش به اظهارات خاتمی و درگفتگو باشفاآنلاین:
شفا آنلاین- مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور گفت: ماهم موافقیم که پیوند کلیه از افراد زنده انجام نشود اما نباید فراموش کرد که با این کار بیمار سال ها باید در انتظار پیوند وعواقب این تاخیر بماند.

هاشم قاسمی درگفتگوی اختصاصی با خبرنگارشفاآنلاین ، در واکنش به اظهارات اخیردکترمحمدرضا خاتمی گفت: به ایشان می گویم که شما در انجمن بوده اید اما سوالم اینستکه چه خرید و فروشی در حال انجام است؟ وظیفه انجمن کار خیر برای بیماران است که در حال انجام هم می باشد، اگر این انجمن نبود تاکنون صدها بیمار از بین رفته اند.

وی خاطرنشان کرد:درحال حاضر 14 میلیون تومان هدیه اهداکننده کلیه است ضمن اینکه به نظر من این مبلغ ، پولی نیست که بشود روی آن صحبت کرد و نامش را خرید و فروش گذاشت.

عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی کشور افزود :برای این کار باید راه حلی پیدا کرد این که من از دکتر خاتمی و ایشان از انجمن و من از وزارت بهداشت انتقاد کنم هیچ فایده ای ندارد؛ ما هم موافقیم که پیوند از جسد انجام گیرد تا دیگر از زنده انجام نشود. اما الان برخی پزشکان معتقدند اگر بخواهیم این کار را کنیم بیماران نیازمند زیادی روی زمین می مانند.

وی درباره قطع مرکز دیالیز بیمارستان قرچک نیز گفت: از این موضوع بی اطلاعم، اما اگر این اتفاق رخ داده باشد ما پیگیری خواهیم کرد اما تا الان چنین موردی به ما گزارش نشده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: