کد خبر: ۷۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 27
شفا آنلاین>سلامت>زمانی که داروساز نسخ را بررسی و ممهور به مهر نظام پزشکی خود می کند مسئولیت مدنی آن را بر عهده گرفته و در قبال هر مشکلی پاسخگو خواهد بود .
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران  با اشاره به اینکه عمده خدمات داروسازان از دید مردم نامحسوس است، تصریح کرد :در هر  داروخانه ای یک مسئول فنی حاضر داریم که مسئولیت مدنی بررسی و نظارت علمی و حرفه ای نسخ را بر عهده دارد و حتی بابت یک نسخه اگر ضرورتی پیدا کند همکار داروساز برای توضیح نزد بیمار می آید .

وی ادامه داد : داروساز هنگامی که نسخه را با دید علمی خود بررسی می کند اگر مشکلاتی را مشاهده کند حتما با پزشک تماس گرفته و از بیمار سوال می کند ،که مجموع این اقدامات10 درصد از عوارض داروها و بستری شدن در بخش بیمارستانی را کاهش می دهد.

عدم تبیین جایگاه داروساز در نظام سلامت ایران
وی با بیان اینکه یکی از حلقه های درمانی نظام سلامت داروسازان هستند؛ گفت:درنظام سلامت ایران آنطور که باید به جامعه داروسازی توجه نشده  و حتی در اهداف راهبردی طرح تحول سلامت مسائل مربوط به عوارض دارویی و نقش داروساز آن در کاهش این عوارض پر رنگ دیده نشده است.

وی افزود : در واقع آسیبی که در جایگاه داروسازی مشاهده می شود، ناشی از نگاه مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است که باید متناسب با اهمیت شغلی داروساز در نظام سلامت باشد .

وی با اشاره به اینکه داروسازان به لحاظ جایگاه علمی همیشه جزء دانشمندان برتر  دارای مقاله در سطح جهانی هستند ؛ اذعان داشت: صنعت داروسازی از نظرکار صنعتی و تخصصی ؛ تولیدات بروز و محصولات نانو تکنولوژی بسیار پویا و فعال است  و اشکالی که در قسمت خدمات رسانی بیشتر به چشم می خورد عدم تبیین جایگاه درست داروساز درچرخه درمان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: