کد خبر: ۷۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 27
شفا آنلاین>سلامت>رژیم غذایی والیبالیست‌ها باید شامل 4 گروه پتاسیم و کلسیم و آهن و سدیم باشد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی‌محمدی متخصص پزشکی_ورزشی گفت: یک فرد والیبالیست باید قبل از مسابقه و حین مسابقه و بعداز بازی مراقب تغذیه خود باشد.

وی درباره تغذیه مناسب قبل از زمان مسابقه گفت: باید در این وعده غذایی حتما از 3 تا 4 گروه هرم غذایی استفاده شود و به عنوان مثال حتما از خانواده نان و غلات، خانواده پروتئین‌ها، شیر و لبنیات و میوه‌ها بهتر است در این گروه استفاده کنیم و باید شامل 300 تا 400 گرم کربو‌هیدرات باشد تا حین مسابقه فرد دچار کمبود قند نشود.

وی پیرامون این نکته که یک فرد والیبالیست حرفه‌ای یک ساعت قبل از شروع مسابقه چه چیزی مصرف کند نیز خاطر نشان کرد: یک ساعت قبل از شروع مسابقه باید از مصرف چربی به هر مقدار خودداری کرد زیرا ممکن است باعث کاهش هوشیاری در فرد شود، چون بسیار هضم طولانی دارد و انرژی طرف را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: باید میزان این وعده غذایی دارای مقدار کم‌تری از کربو‌هیدرات، نسبت به 4 ساعت قبل مسابقه باشد و به‌طور معمول هر والیبالیست باید به ازای هر کیلوگرم از وزن خود، یک گرم کربو‌هیدرات مصرف کند.

وی درباره تغذیه‌ای که والیبالیست حرفه‌ای در حین مسابقه باید داشته باشد نیز گفت: هر 20 دقیقه تا نیم ساعت باید به میزان 250 تا 300 سی‌سی نوشیدنی مصرف شود، چون هم به علت فعالیت هوازی میزان آب بدن کم می‌شود و علت دیگر آن، کمک به کاهش استرس می‌باشد.

وی در پایان درباره اینکه آیا بعداز پایان مسابقه نیز تغذیه مهم است، تصریح کرد: مصرف پروتئین در این بازه زمانی توصیه می‌شود زیرا فرد پس از پایان مسابقه دچار تحلیل عضلانی خواهد شد و باید از رژیمی استفاده کرد تا این تحلیل عضلات جبران شود و تنها راه برای کاهش اثرات منفی آن مصرف پروتئین است.
برچسب ها: متخصص ، پزشکی ، ورزشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: