کد خبر: ۷۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 27
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز داروسازی (5 شهریورماه) پیامی صادر کرد.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در پیامی ضمن تیریک روز داروساز ، بیان کرد:جامعه داروسازی جمعیت کمی هستند و به طور کلی تنها 5 درصد از جامعه پزشکی کشور را تشکیل می دهند اما تاثیر این افراد دلسوز در سلامت بیش از 5 درصد است.

وی افزود:اگر قرار بود نظام سلامت از صنعت داروسازی محروم می شد باید میلیاردها دلار صرف تامین دارو می کردیم. 

دیناروند اذعان کرد: داروسازان به عنوان محقق در دانشگاه ها حضور دارند و تولیدات علمی آن ها نیز بیش از این مقدار است. در حال حاضر داروسازان نیمی از فهرست 30 نفره از 1 درصد دانشمندان اول را تشکیل داده اند.

وی ضمن اشاره به فعالیت های این قشر از جامعه پزشکی عنوان کرد:داروسازان در انجام تحقیقات و صنعت داروسازی بسیار کوشا هستند و بار اصلی تامین دارو در کشور بر دوش آن هاست یعنی در صنعت داروسازی ، خودکفایی و تولیدات ملی و... فعالیت دارند بنابر این بیش از 5 درصد اثیر گذارند.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو همچنین اظهار کرد ادامه داد: در حوزه خدمات هم تقریبا10 هزار داروخانه داریم که داروسازان در آن ها مشغول به کار هستند و اکثریت آن ها خدمت صادقانه ارائه می دهند البته ممکن است تعداد معدودی هم تخلف کنند که باعث شود وجهه ارائه خدمات مخدوش شود.

دیناروند در پایان خاطر نشان کرد: نه به این دلیل این که خودم داروساز هستم بلکه به دلیل زحمات داروسازان به آن ها خسته نباشید می گویم  و آرزو می کنم که در زندگی شخصیشان هم موفق باشند  همان طور که در زندگی اجتماعی و خدمت به کشور موفق بوده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: