کد خبر: ۷۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 26
پزشکیان:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد:‌ انتظار ما از وزارت بهداشت این بود که کار انجام شود اما اکنون در بسیاری از مسائل خلاف قانون عمل می‌شود و ما قادر نیستیم با این ولخرجی‌ها سیستم بهداشت و درمان را اداره کنیم.
به گزارش شفا آنلاین : مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز مجلس پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت اظهار کرد: ما در رابطه با بحث‌هایی که وزیر مطرح کرد از ابتدا نقد داشتیم اکنون هم معتقد بودیم کاری که انجام می‌شود خلاف قانون است؛ یعنی پرداخت‌های خارج از سطح بندی خلاف قانون است. بیمه‌های تکمیلی خلاف قانون است. در واقع بیمه‌های تکمیلی را تقویت می‌کنند اما آنچه که انجام می‌شود خلاف قانون است.

وی افزود:‌ در دانشگاه ما 48 عضو هیات علمی تمام وقت پاره وقت شدند که یکی از آنها در ماه چیزی حدود 90 تا 100 میلیون تومان درآمد داشت. 90 میلیون تومان در یک مرکز دولتی کم بود حالا به بخش خصوصی رفته تا فلان قدر درآمد داشته باشد.

پزشکیان اظهار کرد: وزیر بهداشت می‌گوید میانگین درآمد هیات علمی 10 تا 12 میلیون تومان است. این در حالی است که در اروپا این میانگین فقط 10 هزار دلار آن هم با سرانه 4000 دلار است. در حالی که سرانه‌ی ما 400 دلار است.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: این شکافی که اکنون وجود دارد بی عدالتی است. ما در قانون گفته بودیم پول را به روستاها بدهند اما آمدند تا این اندازه هزینه را افزایش دهند که هنوز بیمه‌ها شش ماه است نتوانستند پول بپردازند.

پزشکیان خاطر نشان کرد: با این ولخرجی‌هایی که انجام می‌شود قادر نیستیم سیستم بهداشت و درمان را اداره کنیم و اگر با این روش پیش برویم قطعا با کسری مواجه می‌شویم. انتظار ما از وزارت بهداشت و درمان کار کردن بوده اما هر کار خوبی که خارج از قانون انجام گرفته خلاف قانون است.

وی خاطر نشان کرد: ما پزشکی داریم که در ماه فقط دو میلیون تومان درآمد دارد اما پزشک دیگری در سیستم دولتی 90 میلیون تومان درآمد دارد و تفاوت این دو خیلی زیاد است. این بی عدالتی است به زور هم نمی‌توان کار انجام داد. و اگر این گونه هزینه شود و سیستم به این شکل ادامه یابد هر چقدر پول درآن بریزید باز هم کم می‌آید.

پزشکیان با تاکید بر این که در سیستم بهداشت و درمان سود معنایی ندارد بلکه اثر بخشی و کارایی مهم است گفت:‌بحثهایی که خلاف قانون در سیستم انجام گرفته حتی اگر کار درستی باشد قابل قبول نیست زیرا در بند 5 سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبری آمده که به هیچ وجه نباید پرداخت انجام شود.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: حتی تعرفه‌های سرپایی 3 تا 4 برابر شده و اگر قبلا برای انجام اکو یا سونوگرافی 20 هزار تومان دریافت می‌شد الان حتی به نزدیک 100 هزار تومان نیز رسیده است.

وی تاکید کرد:‌ هر کاری که وزارت بهداشت می‌کند چاه ویل است و هر چقدر پول به سیستم تزریق شود باز هم کم می‌آید.

وی در پایان تاکید کرد: بنده این حرف‌ها را می‌زنم که بماند شش ماه دیگر اگر پول کم آوردید نگویید پول بدهید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
پزشك بيهوشي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
1
چرا رَآه دور ميري دكتر جون،تو دي كلنيكها براي عمل رينوپلاستي به دكتر بيهوشي ١٥٠٠٠٠تومان ميدهند و به دكتر جراح تا صد برابرش! و تا بخواهي اعتراض كني بيرونت ميكنند! البته در صورت حساب دستمزد دكتر بيهوشي را درست تنظيم مي كنند ولي مابه التفاوتش را به دكتر جراح ميدهند!اين هم از عدالتي كه شما دنبالش هستي
پاسخ ها
دکتر محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
اول که این اختلاف در تعرفه بیهوشی وجراحی خیلی کمتر است وحدود پانزده تا بیست درصد تعرفه جراح بابت هر عمل به بیهوشی می رسد.در ثانی متخصص بیهوشی همزمان برای چند اتاق بیمار را بیهوش می کند و هیچ مسولیتی در قبال نتیجه عمل نداردوآخر اینکه بیمار جراحش را می شناسد و او را انتخاب می کند وهیچ تفاوتی ندارد که کدام متخصص بیهوشی بیمار را بخواباند.با این ترتیب اگر روزی در کلینیکی ده عمل انجام شود شما توقع دارید متخصص بیهوشی به اندازه مجموع جراحان از بیمار در یافتی داشته باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
1
طرح تحول سلامت آغاز خوبی داشت اما اکنون به طرح تحول درآمد تبدیل شده
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
اقاي دكتر محمد،اولا پزشكان جراح علاقه اي به شناخته شدن بيهوشي ندارند چون در ان صورت مجبورند ناز بيهوشي خوب را با پرداخت دسمزد واقعيش بدهند ،ثانيا توجه نكردي كه ايشان فرمودند صورت حساب را به نفع جراحان تنظيم ميكنند ،نه براساس كتاب تعرفه،ثالثا اگر مشكلي پيش بيايد به علت عدم ارتباط دكتر بيهوشي با بيمار شما تمام تقصير را به گردن او و داروها مي اندازي،رابعا در اين دي كلينيكها كه احتمالا شما هم در ان مشغولي عملها را اكثرا تكنسينهاي شما انجام ميدهند و فقط قسمت كارت به كارت با شماست خامسا دوستان شما حتي از درصد پول وسائل مصرفي بيمار مثل گن جراحي براي پيام عمل نيز نمي گذرن وبا شركت فروشنده گاوبندي ميكنند،در پايان شما قسمت زيادي از عملها را در مطب انجام مي دهي و كادوهاي زيادي أعم از نقدي و غير نقدي(مثل اشنا پيدا شدن در ادارات از بين بيماران) را داري كه بيچاره بيهوشي از ان بي بهره آست. دو ضمن با تمام اين كم لطفيها ما باز مخلصتيم!
پاسخ ها
دکتر محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
دوست عزیز عجب کلینیک بی قانونی است جایی که می فرمایید .به هر حال این مواردی که گفتید اکثرا در بعضی کلینیکهای تهران اتفاق می افتد و پزشکی که عملش را کمک جراح انجام می دهد هم لابداز دسته جراحان زیبایی کاذب موجود در مجلات و سایتها است که خود به عمل تسلط تدارد و گرنه مثلا عمل لاپاراسکوپی کیسه صفرا را آیا به دست کمک جراح می دهند؟ در ضمن اشکالات نتایج عمل بعد از ترخیص بیمار چه ربطی به پزشک بیهوشی دارد.
مریم میرزایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
2
1
چه جالب شده جامعه ما.مردم اگه برای کوتاهی مو25هزار تومن پول بدن اشکال نداره برای 1رنگ مو300هزارتومن پول بدن اشکال نداره.تازه این پایین ششهره.اونوقت برای 1اکو بخوان پول بدن برای سلامتیشون با اون همه مسئولیت بعد از اون همه درس خوندن اشکال داره.شما نشنیدی 1وکیل 1کارخونه دار1ارایشگر 1هنرپیشه.1مهندس عمران و...درامد100میلیونی ویابیشتر دارن.به نظرت اونها اشکال نداره? بعد 1پزشک که30روز کاری شب وروز کارکنه با اون همه مسئولیت و...اگه 1همچین درامدی داشته باشه.که البته دور وبر ما هیچکس1همچین درامدی نداره.برات خیلی غیر قابل تحمله?
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
0
1
این طرح تحول درآمد متخصصان بسیا. عالی و بی نظیر فقط بر ای جیب ....... و پارتی بازی در وزارت خانه بیداد می کند مجلس باید تا این اقا دولت را ورشکست نکرده یه فکری بکند. یک پرستار ماهی چند صد هزارتومان دارد و یک متخصص در میلیارد این چه عدالتی است.دکتر پزشکیان یه کاری بکنید.
مهندس عمران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
1
0
جامعه ما حسوذ نیس
هیچ کس هم به درآمد بالای پزشکان در حقیقت اعتراضی نداره و اگر بحثی هست بیشتر درمورد کیفیت کار هست
تو این وضعیت که فقط پزشکان ما از درس خوندن به نون و نوایی میرسن ما قشر تحصیل کرده باید حمایت کنیم و درآمد بالا حقشون هست
فطعا اگر دوباره جوان میشدم و پشت کنکوری،به تجربی میرفتم تا حداقل پرستار یا بهورز بشم و این طور بار شرمندگی رو به دوش نکشم
دوستان پشت کنکوری خواهش میکنم آینده خودتون رو تباه نکنین و با توجه به بازار کار انتخاب رشته کنین
ببینین در حالی که پزشکان سر درآمد های میلیونی اختلاف نظر دارن،برای ما مهندسان یه کار با امنیت شغلی و درآمد همون 1 تومن شده یه رویا
گاهی شده درآمدم از کارگر روزمزد که بغل خودم کار میکرد بشدت کمتر بود
ای دریغ از عمر سوخته
خواهش میکنم درج بشه،که اگر مرحمی به زخم من و امثال من نباشه بلکه چند نفر نجات پیدا کنن و داخل چاه ما نیفتن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: