شفا آنلاین>سلامت>عدم توجه به دانشآموزان با شرایط ویژه حتی در ارزشیابی توصیفی هم باعث افزایش تعداد مردودیها در مقطع اول ابتدایی میشود.
به گزارش شفا آنلاین، محمد
دیمهور مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند کیفیت و
عملکرد کارنامههای توصیفی در مقطع ابتدایی گفت: ارزشیابی توصیفی به معنای
ارتقای خود به خودی سطح آموزش نخواهد بود و در همین شرایط هم احتمال تجدید
دوره برای برخی از دانشآموزان وجود دارد.
وی در
ادامه ضمن اشاره به 47 هزار مردودی در فرآیند ارزشیابی توصیفی تصریح کرد:
بیشترین میزان مردودی را در پایهی اول دبستان داریم و علت آن وجود
دانشآموزان با نیاز ویژه است که در فرآیند طرح سنجش سلامت این افراد
شناسایی میشوند.
دیمهور تعداد مردودیها در سال
اول دبستان را در سال گذشته 32 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این افراد
مجدداً تستهای سنجش سلامت گرفته میشود و در صورت تشخیص برخی از آنان به
مدارس استثنایی ارجاع داده میشوند.
وی خاطرنشان کرد: پایههای بالاتر تعداد مردودیها کاهش مییابد به طوری که مردودها در پایه ششم 0.3 درصد بوده است.
دیمهور
در پایان با اشاره به اینکه ارزشیابی توصیفی فرآیند مستمر آغاز سال تحصیلی
تا پایان خردادماه است، افزود: این فرآیند تعداد مردودیها را کاهش داده
اما دلیلی بر عدم وجود این وضعیت نیست.