کد خبر: ۷۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 24
ربیعی در مراسم روزپزشک
شفاآنلاین :اجتماعی >سلامت >وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به توسعه خیر جمعی در ابعاد مختلف گفت: جامعه ایران امروز نیازمند یک جنبش برای خیر جمعی است و با شعار هر ایرانی به مثابه مددکار و غمخوار اجتماعی می توان مسئولیت اجتماعی را به جامعه بازگرداند.
 به گزارش شفاآنلاین ،دکتر علی ربیعی در آیین تجلیل از پزشکان حامی سازمان بهزیستی کشور که پیش از ظهر امروز با حضور فرهادی وزیر علوم، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات سازمان بهزیستی برگزار شد اظهار داشت: دولت گفت‌وگوی اجتماعی را برای حل مسایل مختلف ایران در دستور کار خود قرار داده است و در این مسیر تلاش خواهد کرد.
وی با اشاره به صفات ویژه دولت تدبیر و امید گفت: دولت اعتدال دولت فروتن و دولت گرایش محرومان از دیگر صفات دولت یازدهم محسوب می‌شود.
دکتر ربیعی در آیین تجلیل از پزشکان حامی سازمان بهزیستی کشور خبر داد : توسعه خیر جمعی با استفاده از ظرفیت تمامی اصناف، خیرین و گروه‌های مختلف
دکتر ربیعی با اشاره به توجه شخص رئیس جمهور به سازمان بهزیستی و مسایل مربوط به این سازمان خاطر نشان کرد: هیچ رئیس جمهوری در سال‌های قبل نبوده که چنین توجهی را به مسایل بهزیستی داشته باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به خیر جمعی و نیاز جامعه به این مقوله افزود: ما بنا داریم در مسیر خیر جمعی از ظرفیت تمامی اصناف، خیرین و گروه‌های مختلف استفاده کنیم.
دکتر ربیعی گفت: خیر جمعی فقط پرداخت پول نیست و اگر این کار را بکنیم این موضوع تنها به طبقات مرفه جامعه برمی‌گردد و ما بنا داریم خیر جمعی را در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکان،‌اساتید و ... گسترش دهیم.
وی افزود: ما برای استفاده از خیر جمعی بایستی به سمت گونه‌های مختلف حرکت کنیم و آرامش را در جامعه ایجاد کنیم.
دکتر ربیعی با بیان اینکه هر ایرانی به مثابه یک مددکار و غمخوار است بایستی مسئولیت اجتماعی را به جامعه برگردانیم.
وزیر  تعاون، کار  و رفاه اجتماعی به نشان مسئولیت اجتماعی (شهید فیاض‌بخش) اشاره کرد و گفت: به زودی ما این نشانها را به افرادی که در حوزه بهزیستی تلاش گسترده‌ای را انجام داده‌اند خواهیم داد.
وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خیر در پزشکان سنت دیرینه دارد گفت: بنده به شخصه با پزشک ستیزی که این روزها راه افتاده است مخالفم و آن را پدیده نامیمون می‌دانم و اعتقاد دارم عموم پزشکانی که هستند به درستی مسئولیت اجتماعی را انجام‌ می دهند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در دوره راهبردی سازمان بهزیستی از افراد نخبه و قدیمی دعوت کرده ایم تا نشان مسئولیت اجتماعی که در واقع نشان شهید فیاض بخش است به جامعه برگردانیم.
وی خاطرنشان کرد: خیر در میان پزشکان موضوعی دیرینه است و پزشکان نقش بسیار مهمی در پررنگ شدن خیر جمعی در جامعه داشته اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: خیر جمعی نیاز جامعه امروز ایران است و امیدوارم که به  این موضوع گفتمان عمومی تبدیل شود چرا که در جامعه امروز نیازمند همدلی بیشتر هستیم و باید اعتماد مان به یکدیگر بازگردد و معتقدم تنها با پول نمی توان خیر جمعی ایجاد کرد،  بلکه با تقسیم مهربانی ها، دانش و تجربه و حتی آموزش هنر به دیگران می توان گونه هایی از خیر جمعی را در جامعه گسترش داد .
دکتر ربیعی تاکید کرد: جامعه ایران امروز نیازمند یک جنبش برای خیر جمعی است و با شعار هر ایرانی به مثابه مددکار و غمخوار اجتماعی می توان مسئولیت اجتماعی را به جامعه بازگرداند.
وی دولت دکتر روحانی را دولت گفتگوی اجتماعی، اعتدال و گرایش به مردم دانست و یادآور شد: یکی آمال امام راحل (ره) این بود که هیچ گاه محرومان را فراموش نکنیم و شاید به این دلیل است که عده ای دولت روحانی را به صفت دولت گروه های خاموش می نامند چرا که هیچ رئیس جمهوری تا این حد خود را درگیر مسائل بهزیستی نکرده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بزرگداشت هفته دولت به شخصیت والای شهید باهنر و شهید رجایی اشاره کرد و افزود: شهید باهنر مظهر تفکر، آرامش و اعتدال بود. شخصیتی که این روزها سازمان بهزیستی وتمام جامعه به آن نیاز دارند.چشم های دکتر باهنر عمق داشت و امروز ایران ما به این نوع نگاه نیازمند است.
وی با بیان اینکه شخصیت و زندگی شهید رجایی در شخصیت من اثر گذار بود افزود: زمانی که در حزب کارگری کار می کردم روزی به من خبر دادند که دکتر رجایی با من کار دارد و به خدمت ایشان که رفتم به من گفتند به دلیل مطالعات سیاسی و کارگری که دارم پیشنهاد وزارت کار را دادند، اما باوری که آن روز از جمله آن شهید بزرگوار به دست آوردم را هیچگاه فراموش نخواهم کرد .
دکتر ربیعی در پایان گفت: اعتماد به سازمان بهزیستی در سال 90 رو به گسترش بود و ما بنا داریم سازمان بهزیستی را به عنوان نهادی غیر صدقه‌ای و با حفظ کرامت به مردم معرفی و حفظ کنیم.
شایان ذکر است دکتر فرهادی وزیر علوم و تحقیقات  در این مراسم، دکتر ربیعی را وزیری لایق دانست و تاکید کرد: او انصافاً بیش از همه وزرا درگیر حوزه کاری خود است و به دنبال گرفتن امکانات و تصویب است و هیچ کس بهتر از شخص ربیعی نمی توانست سکاندار این وزاتخانه شود.رئیس سازمان نظام پزشکی نیز دکتر ربیعی را مردمی ترین وزیر کابینه دانست.
گفتنی است در این مراسم از پزشکان فرهیخته و حامی سازمان بهزیستی کشور تجلیل شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: