کد خبر: ۷۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفا آنلاین>سلامت>آمارهای جهانی نشان می‌دهند که حدود 10 درصد موارد وبا در مناطق مختلف دنیا بسیار شدید بوده و فرد مبتلا در مدت چند ساعت دچار مشکلات جدی و حتی شوک، تشنج و اغما می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: هنوز میلیون‌ها نفر در سال به بیماری وبا مبتلا می‌شوند و تعدادی زیاد از افراد مبتلا به دلیل شدت بیماری و نبود امکانات و شرایط مناسب برای درمان، جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه با وجود پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان تعدادی از کشورها به شدت درگیر بیماری‌هایی نظیر وبا هستند، افزود: بیماری وبا یک بیماری اسهالی واگیردار است که عامل آن نوعی باکتری به نام  ویبریوکلرا بوده و بیشتر در مناطق گرم و مرطوب جهان دیده می‌شود.

مرادی تصریح کرد: اغلب موارد مرگ‌و‌مبر ناشی از وبا مربوط به درجات شدید و خیلی شدید بیماری است و این نوع درجات در کودکان بیشتر از افراد بزرگسال دیده می‌شود.

وی تاکید کرد: آمارهای جهانی نشان می‌دهند که حدود 10 درصد موارد وبا در مناطق مختلف دنیا بسیار شدید بوده و فرد مبتلا در مدت چند ساعت دچار مشکلات جدی و حتی شوک، تشنج و اغما می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه علت اصلی بروز مشکلات و خطرات جدی در مبتلایان به وبا از دست رفتن آب، الکترولیت و پتاسیم است، اظهار داشت: افرادی که دچار درجات شدید انواع اسهال به ویژه وبا می‌شوند، به اقدامات درمانی و مراقبتی فوری نیاز دارند و تاخیر در درمان آنها ممکن است زندگی فرد بیمار را به خطر بیاندازد.

وی یادآور شد: متاسفانه هنوز هم در برخی از کشورهای کمتر توسعه یافته جهان، شرایط بهداشت و درمانی در خصوص بیماری وبا بسیار پائین است و در واقع بسیاری از افراد مبتلا به وبا با خطر مرگ مواجعه هستند.

مرادی خاطرنشان کرد: وبا از جمله بیماری‌های شایع در فصل گرما است که اهمیت پیشگیری  و درمان آن در این فصل بسیار بوده و در صورت غفلت و بی‌توجهی، این بیماری می‌تواند از جنبه‌های مختلف مالی و جانی بسیار پرهزینه و خطرناک باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: