کد خبر: ۷۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 22
شفاآنلاین :جامعه پزشکی >سلامت >وزیر بهداشت گفت: صيانت از حقوق مردم در امر قضا و رعايت بهداشت و عوامل و اقداماتي كه براي سلامت مردم زيان‌آور است منوط به حمايت قوه قضاييه است و بدون حمايت قوه قضاييه نمي‌توانيم حقوق مردم در حوزه سلامت را تامين كنيم.

به گزارش شفاآنلاین، دكتر سید حسن هاشمي در دیدار منتخبین جامعه پزشکی و به مناسبت روز پزشک با رییس قوه قضاییه ضمن تبريك به مناسبت فرا رسيدن ولادت حضرت ثامن‌الحج علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) و نيز سالروز ولادت شيخ‌الرييس ابوعلي سينا و روز پزشك گفت: طبق آيات قرآن، شفا در دست خداوند است ولي جامعه پزشكي وسيله‌اي بين خداوند متعال و بيماران است و در واقع كار پزشكان به نوعي در راستاي تقديري است كه خداوند براي انسان‌ها رقم زده است.

وي با تاكيد بر اينكه حرفه پزشكي خدمت به مردم و نيازمندان است گفت: پزشكان، پرستاران و پيراپزشكان رضايت و لبخند را بر لب بيماران مي‌نشانند و افتخاري بالاتر از اين نيست.

وزير بهداشت با بيان اينكه جامعه پزشكي در دوران‌هاي مختلف از جمله دوران انقلاب و دفاع مقدس كارنامه درخشاني از خود به يادگار گذاشته است گفت: جامعه پزشكي همواره در خدمت مردم بوده است و همه شاهد جانفشاني‌هاي آنها در صحنه‌هاي مختلف تاريخ بوده‌ايم که همواره براي خدمت به مردم و تحقق آرمان‌هاي امام راحل و شهداي انقلاب تلاش كرده‌اند.

وزير بهداشت در ادامه با بيان اينكه دولت با اولويت قرار دادن حوزه سلامت اقدامات موثري را براي ارائه خدمات به مردم و ارتقاء سلامت جامعه انجام داده است گفت: البته معتقديم اين اقدامات كافي نيست و بايد براي پايداري و استمرار آن تدبير كرد.

مجلس و دولت برای پایداری دستاوردهای طرح تحول تلاش کنند

دكتر هاشمي تصريح كرد: اميدواريم سياستمداران و سياستگذاران اعم از مجلس و دولت تلاش كنند كه دستاوردهاي طرح تحول سلامت پايدار بماند و عقب‌ماندگي كشور در حوزه سلامت به ويژه در نقاط محروم با سرعت بيشتري جبران شود.

وزير بهداشت ضمن قدرداني از حمايت‌ها و كمك قوه قضاييه در دو سال گذشته از حوزه سلامت ابراز اميدواري كرد كه سران قوا در رسيدگي به مشكلات درماندگان و گسترش خدمات سلامت به اقصي‌نقاط كشور حوزه سلامت را یاری دهند.

وزير بهداشت گفت: اجراي برخي احكام دستگاه قضا منوط به نظر پزشك است همانطور كه در شرع مقدس نيز اجرای برخی احکام مانند خواندن نماز و گرفتن روزه با نظر پزشك و طبيب است.

وي گفت: در دستگاه قضايي صدور رأي قاضي منوط به نظر پزشكان و كارشناسان است و به نظر مي‌رسد پزشكي قانوني نيز براي رعايت حقوق مردم همين نقش را ايفا مي‌كند.

وزير بهداشت تصريح كرد: صيانت از حقوق مردم در امر قضا و رعايت بهداشت و عوامل اقداماتي كه براي سلامت مردم زيان‌آور است منوط به حمايت قوه قضاييه است و بدون حمايت قوه قضاييه نمي‌توانيم حقوق مردم در حوزه سلامت را تامين كنيم.

حرمت جامعه پزشكي بايد حفظ شود

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه صيانت از حقوق صنف پزشكي نيز منوط به حمايت دستگاه قضايي است تاكيد كرد: حرمت جامعه پزشكي حتماً بايد حفظ شود.

وي ابراز اميدواري كرد كه در آينده بيش از پيش شاهد حمايت‌هاي پدرانه و مشفقانه رياست قوه قضاييه از حوزه سلامت باشيم.

وزير بهداشت تاكيد كرد اميدوار هستيم در دوره باقيمانده دولت در بخش غذا، هوا، آب آشاميدني و موارد بيماري‌زا با تعامل با دستگاه قضا در ارتقاي سلامت جامعه گام برداريم.

وي خاطرنشان كرد بسياري از بيماري‌هاي غيرواگير ناشي از فرهنگ نادرست تغذيه و سودجويي كه بخشي از آن به دليل مسائل اقتصادي است كه اين موضوع ايجاب مي‌كند با رابطه تنگاتنگ با دستگاه قضايي بتوانيم در اين زمينه موثر عمل كنيم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: