کد خبر: ۷۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>دبیر علمی هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق، عدم دسترسی اقشار مختلف جامعه به مراکز تشخیصی و درمانی کشور را ناشی از سرانه پایین سلامت دانست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مسعود اسلامی روز شنبه در نشست خبری هفدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق که قرار است از ۳۱ شهریور تا ۳ مهر ۹۴ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، گفت: متاسفانه به رغم تمام پیشرفت ها در زمینه درمان بیماری های قلبی در کشور، متاسفانه سرمایه گذاری در امر پژوهش و پیشگیری بسیار ناچیز بوده است. از همین رو، هرچقدر هم که سرانه درمان را افزایش دهیم، پاسخگوی خیل عظیم بیماران قلبی نخواهیم بود.

وی با طرح این سئوال که آیا تمامی بیماران کشور امکان دسترسی به روش های تشخیصی و درمانی را دارند، افزود: متاسفانه سرانه سلامت در ایران در حدود ۲۰۰ دلار است که ۱۰۰ دلار آن را دولت و ۱۰۰ دلار دیگر را مردم می دهند. در حالی که این سرانه در آلمان ۴ هزار و در آمریکا ۷ هزار دلار است. بطوریکه سرانه سلامت در این کشورها ۲۰ تا ۳۰ برابر سرانه در ایران است.

این متخصص قلب و عروق با عنوان این مطلب که با این میزان سرانه سلامت امکان برخورداری از خدمات تشخیصی و درمانی برای تمامی بیماران در کشور فراهم نخواهد بود، گفت: تنها در صورتی که بودجه پژوهش و پیشگیری را افزایش دهیم، می توانیم بر این مشکل فائق آییم.

اسلامی در ارتباط با تعرفه های متخصصین قلب و عروق، اظهارداشت: مشکل ما بیمه های پایه و تکمیلی هستند که ساختار آنها ضعیف است و نمی توانند جوابگوی روش های جدید درمانی باشند.

وی در ادامه به وضعیت داروهای بیماری های قلبی عروقی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شاهد ساخت داروهای جدید فشارخون، چربی خون و... هستیم که عوارض کمتری برای بیمار دارند.

اسلامی با عنوان این مطلب که در حدود ۳ تا ۴ مرکز پیوند قلب در تهران فعال است، گفت: یکی از موضوعات مورد بحث در کنگره امسال، بررسی نتایج کار در مراکز پیوند قلب است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: