کد خبر: ۷۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت، به تشریح جزئیات طرح «بیمارستان های زنجیره ای» پرداخت که با هدف تکمیل و احداث مراکز درمانی در کشور، اجرا می شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ایرج حریرچی اظهارداشت: در ارتباط با طرح بیمارستان های زنجیره ای باید بگویم که این کار با بعضی از ارگان ها و نهادها آغاز شده است، اما این بدان معنی نیست که حتما می بایست احداث و تکمیل بیمارستان ها به صورت زنجیره ای باشد. بلکه، در هر نقطه ای از کشور که لازم باشد بیمارستانی تکمیل و یا احداث شود، ما این آمادگی را داریم که مشارکت کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: البته ترجیح ما این است که هلدینگ های بزرگ در قالب ۵ تا ۱۰ بیمارستان، ورود کنند که البته تجربه این کار در دنیا وجود دارد. بطوریکه با این شیوه، می توانند هزینه های مدیریتی و سر باری را کاهش دهند.

وی با عنوان این مطلب که هنوز از سوی بخش خصوصی در اجرای طرح بیمارستان های زنجیره ای استقبال خوبی نشده است افزود: شاید این عدم استقبال بدین خاطر باشد که سرمایه گذاری در بیمارستان سازی خیلی هزینه بر است.

حریرچی در عین حال از ورود بعضی نهادها و ارگان های غیردولتی در اجرای این طرح خبر داد و گفت: در حال حاضر برای ساخت و تکمیل بیمارستان ها، با قرارگاه خاتم الانبیاء قرارداد امضا کرده ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کسری و کمبود بودجه عمرانی دولت افزود: وزارت بهداشت برای اینکه بتواند در همکاری با قرارگاه خاتم پروژه های نیمه تمام را تکمیل کند، املاک و زمین های مازاد خودش را می فروشد.

حریرچی در ادمه به نحوه قراردادهای همکاری در طرح بیمارستان های زنجیره ای اشاره کرد و گفت: در این طرح، انواع قراردادها را داریم. بطوریکه در بعضی موارد طرف قرارداد، بیمارستان را می سازد و تحویل وزارت بهداشت می دهد. یکی دیگر از قراردادها به این شکل است که بیمارستان را با مشارکت وزارت بهداشت می سازد و مدیریت می کند.

قائم مقام وزیر بهداشت در همین ارتباط، افزود: در بعضی از قراردادها نیز، تا ۳۰ سال مدیریت بیمارستان بر عهده طرف قرارداد است.

حریرچی در پایان اظهارداشت: وزارت بهداشت بسته به تمایل و توان طرف قرارداد، در این طرح همکاری می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: