کد خبر: ۳۵۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - 2024October 03
نمایشگاه بین‌المللی داروهای ایرانی، تصویری مهم از ظرفیت صادراتی محصولات سلامت‌محور کشور را به نمایش گذاشت
شفاآنلاین»سلامت»نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) به ایستگاه نهم رسید؛ رویدادی که تصویری واضح از ظرفیت ویژه صنعت دارویی کشور را به نمایش می‌گذارد. اهمیت آن هم به این دلیل است که در برنامه هفتم توسعه، یکی از هدفگذاری‌های مهم، افزایش یک میلیارد دلاری صادرات داروهای ایرانی است و به تأکید محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت در آیین افتتاح این مراسم، تلاش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هم نیل به این هدف است، البته بعد از تأمین نیازهای داخلی کشور.

فقط محصول نهایی ایرانی
به گزارش شفاانلاین، یکی از نکات مهم این نمایشگاه عدم‌حضور شرکت‌های خارجی تولیدکننده محصولات نهایی داروست. تمام غرفه‌های خارجی شرکت‌کننده در ایران فارمای نهم، تولید و تأمین‌کنندگان مواداولیه هستند. البته وزیر بهداشت در این مراسم تأکید کرد که خودکفایی واقعی در صنعت دارویی وابسته به تأمین مواداولیه در داخل کشور است و وقتی بتوانیم مواداولیه دارویی را خودمان تولید کنیم، به‌خودکفایی واقعی دست پیدا کرده‌ایم.

ذخیره مناسب دارویی
سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو هم در حاشیه این نمایشگاه درباره وضعیت ذخیره دارویی به همشهری گفت: «در حال حاضر در حوزه مواداولیه دارویی و همچنین محصولات نهایی، مشکلی نداریم و همه‌‌چیز به خوبی فراهم است. با توجه به فرارسیدن فصل سرما و شرایط دیگر، ممکن است مشکلات جزئی داشته باشیم که از مسیرهای ممکن، رفع خواهد شد؛ یعنی افزایش تولید و واردات، البته در مواردی که مورد نیاز باشد.» به‌گفته محمدی، در حال حاضر میانگین ذخیره داروی کشور بین 3تا 6‌ماه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: