کد خبر: ۷۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی از حرکت‌ها فرصت را برای فرصت‌طلبان فراهم می‌سازد تا فضای جامعه را علیه این قشر متشنج سازند.

به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش گرامیداشت روز پزشک که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه دولت در طول دو سال گذشته با حمایت‌های مجلس و ریاست جمهوری گام‌های مناسبی در عرصه درمانی و سلامت برداشته است، اظهار کرد: تاکنون برای حمایت از جامعه پزشکی اقدامات متفاوتی انجام شده است، اما در حوزه بیماری‌های صعب‌لاعلاج از جمله سرطان برنامه مدونی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شفا راهکار درمان سرطان است، اضافه کرد: فعالیت خداپسندانه پزشکان برای درمان سرطان قابل تقدیر است و دولت در همین راستا در سراسر کشور 200 مرکز خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی را دائر می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیدار با مراجع تقلید در استان قم یاد کرد و گفت: نگاه مثبت مردم و بزرگان دینی نسبت به پزشکان قابل تقدیر است و بخشی از این دستاوردها را مدیون فعالیت‌های پزشکان در استان قم هستیم؛ اکنون پزشکان جامعه اسلامی برای مراقبت از مسلمانان در نقاط مختلف دنیا تلاش می‌کنند اما گاهی برخی از حرکت‌ها فرصت را برای فرصت‌طلبان فراهم می‌سازد تا فضای جامعه را علیه این قشر متشنج سازند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی با وجود بی‌احترامی‌ها و بی‌حرمتی‌هایی که در شان برخی از رسانه‌ها نیست، بر اساس نظرسنجی‌ها جایگاه مناسبی را در میان مردم به خود اختصاص داده است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه رسالت سنگینی بردوش پزشکان است، گفت: خدمات پزشکان در نقاط مختلف جامعه اسلامی به خوبی برای مردم قابل مشاهده است و بر اساس سخن مردم در دو سال اخیر گام‌های مناسبی در زمینه برطرف‌سازی مشکلات حوزه درمان برداشته شده است.

وی از فعالیت‌های انجام شده برای گسترش خدمات‌ درمانی در استان قم یاد کرد و گفت: اقداماتی برای ایجاد دانشکده پزشکی و پیراپزشکی انجام شده و تخت‌های بسیاری به مراکز درمانی استان قم اضافه می‌شود که در همین راستا زمین بیمارستان هزار تخته‌خوابی مشخص شده است و عملیات اجرایی آن در چهار ماه آینده آغاز می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بیمارستان فرقانی در چهار ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بیمارستان مجاور شهید بهشتی در حال تکمیل است و این دستاوردها نشان از فعالیت بی‌دریغ مجموعه حوزه درمان و سلامت در استان قم است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برطرف‌سازی مشکلات حوزه درمان همکاری مناسبی دارند، عنوان کرد: استان قم ظرفیت‌های ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و با استفاده از این ظرفیت‌ها گام‌های مناسبی در حوزه درمان و بهداشت برداشته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینان شهر قم زیر پوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان قم قرار داده می‌شود، تصریح کرد: جامعه پزشکی استان قم پرونده سلامت الکترونیک را تا سال آینده برای مجاوران حرم حضرت معصومه(س) اجرایی می‌کند.

وی درمان را بخشی از مراحل پیشگیری خواند و گفت: بیش از 120 ملیت در استان قم و بیش از 40 هزار تربیت شده حوزه‌های علمیه استان قم در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی حضور دارند که امیدواریم اقدامات گسترده‌تری در زمینه استفاده از این ظرفیت‌ها انجام دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی از استان قم به عنوان پایگاهی بین‌المللی برای آموزش علوم پزشکی یاد کرد و افزود: جامعه پزشکی باید مراقب دست‌های آلوده باشد، زیرا برخی از نگاه دولت، مجلس و خدماتی که سبب رضایتمندی ملت شده است، ناراحت هستند و برای ایجاد تقابل میان اقشار مختلف تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌های ملی به صورت طبیعی کاستی‌هایی به دنبال خواهد داشت عنوان کرد: تاکنون در زمینه کاهش هزینه تجهیزات پزشکی تدابیر بسیاری انجام شده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: