کد خبر: ۷۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفا انلاین>سلامت>ما در دنیایی زندگی می كنیم كه پر از باكتری است؛ خیلی از آنها بی ضرر هستند ولی بعضی ها هم خطرناكند. پس چه كار كنیم تا بیش تر سالم بمانیم؟
به گزارش شفا انلاین،دكتر پیتر یانگ، مشاور در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان كویین الیزابت انگلیس، چند پیشنهاد دارد:


«وقتی توی بیمارستان كار می كنید، می بینید كه چطور باكتری می تواند یك آدم نسبتا سالم را به سرعت بیمار كند، بنابراین داشتن معیارهای بالای بهداشتی دربیمارستان مهم تر از خانه است؛ ‌با این حال، ‌مهم است كه در خانه هم مراقب باشید.

مطالعات متعدد در زمینه توالت های عمومی سبب شده تا نگران ذرات عفونت زایی باشم كه روی زمین یا در هوا پخش می شوند. بنابراین، ما توی دستشویی خانه مان، فلاش اتوماتیك، شیر با چشم الكترونیك و خشك كن برقی داریم؛‌ هیچ وقت هم از حوله استفاده نمی كنیم.

خشك كردن دست آخرین قدم در راه تمیز كردن آن است و من هم دلم نمی خواهد دستم به مدفوع دیگران آلوده شود. اختلاف نظرهایی درباره این كه حوله یا سشوار، كدام بدتر است، وجود دارد ولی به نظر من،‌ هیچ چیز بدتر از حوله چندبار مصرف نیست.

در آشپزخانه هم از دستمال كاغذی استفاده می كنیم. هم چنین ژل های آنتی باكتریال در جاهای مختلف خانه داریم تا اگر كسی سرما خورد، از آن استفاده كنیم. البته فكر نمی كنم در زمینه بهداشت زیادی سخت گیر باشم، ولی موقع تهیه غذا، هستم. باكتری ها می توانند در فضاهای مناسب مثل غذا زیاد شوند و مضر باشند. ما درباره نگه داشتن غذاها خیلی سخت گیر هستیم و همه چیز را تمیز و عایق هوا نگه می داریم. تعداد زیادی پلاستیك های مخصوص نگهداری غذا داریم.

هم چنین توی خانه حیوان نگه نمی دارم و اصلا حیوان هم نداریم. نظر من این است كه آنها خیلی غیربهداشتی هستند. پشت شان را به مبل می مالند و به هر چیز كه دست می زنند، ‌رویش مو می ریزند. 

آیا همه این ها موثر بوده؟ در 25 سالی كه كار می كنم، یك روز هم به خاطر سرماخوردگی یا آنفولانزا غایب نبوده ام. و خانواده ام، از جمله 2 فرزندم، هیچ وقت مسمومیت غذایی نداشته اند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: