کد خبر: ۷۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 20
شفا آنلاین>سلامت>با شیوه‌ای نوین در علم پزشکی قلب فرد اهدا کننده تا 8 ساعت خارج از بدن او زنده می‌ماند تا امکانات لازم جهت پیوند قلب مهیا شود.
به گزارش شفا آنلاین، آقای‌Lee  Hall بیست و شش ساله از کشور انگلستان جزو یکی از اولین افراد در انگلستان است که مورد پیوند قلب از طریق یک دستگاه نگهداری قلب در حالت غیر تپش قرار گرفته است.

گفتنی است، این پدر جوان از دوران خردسالی دچار نارسایی قلبی شدید به دلیل عوارض ناشی از شیمی درمانی قرار داشته است و پس از شدت یافتن نارسایی پزشکان او را در لیست دریافت کنندگان فوری پیوند قلب قراردادند. 

در حالت عادی و سنتی اهدای قلب، معمولا قلب فرد دچار مرگ مغزی شده که دارای پمپاژ طبیعی و اکسیژن گرم است را یا مستقیما به فرد گیرنده پیوند می‌زنند و یا در جعبه به صورت یخ‌زده با قابلیت حفظ برای مدت 4 ساعت به محل بیمارستان فرد در انتظار پیوند می‌رسانند. 

اما در دستگاه جدید انتقال قلب پیوندی به نام Ocs این قابلیت وجود دارد که قلب خارج از بدن شخص به مدت 8 ساعت قابلیت نگهداری و دوام دارد.

در این روش نیازی به تپش قلب نیست و می‌توان آن را مانند کبد و کلیه جابجا کرد. 
عمل جراحی پیوند قلب بر روی آقای lee در بیمارستان در کمبریج انگلستان به نام بیمارستان Harefield صورت گرفت که تنها مرکز پیوند در انگلستان است که قلب غیر تپش دار را پیوند می‌زند. 

مزیت این روش جدید نگهداری عضو پیوندی، دادن فرصت بیشتر به جراحان پیوند زننده برای آماده کردن بیمار، حف حفره در قفسه سینه و انجام آزمایشات مورد نیاز به نسبت روش سنتی نگهداری قلب به صورت منجمد است. 

کارشناسان امیدوار هستند در سالهای آینده تعداد بیشتری از بیماران در کشورهای مختلف جهان تحت عمل پیوند از طریق این شیوه نوین قرار بگیرند.

عمل جراحی پیوند آقای Lee hall موفقیت آمیز بوده و حال او از سلامت مطلوبی برخوردار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: