کد خبر: ۷۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
شفا آنلاین>سلامت>برخلاف اغلب تصورات و باور‌ها‌، قند و مواد شیرین تنها عامل فساد و تخریب سلامت دندان‌ها نیست و برخی از مواد دیگر نیز به همان اندازه شیرینی برای دندان‌ها مضر و خطرناک هستند.
به گزارش شفا آنلاین ،‌مهیار‌ ‌قیوم آبادی متخصص دندانپزشکی  گفت: هر نوع ماده‌ای که مصرف می‌شود و توسط دهان و دندان‌ها جویده می‌شود وارد بدن می‌شود‌، ممکن است برای دندان‌ها مشکل شاز شده و در واقع به آسیب این اجزای سخت و ضروری منجر شود.

وی با اشاره به اینکه قند‌ها از مهمترین عوامل ایجاد کننده فساد در دندان‌ها هستند، تصریح کرد‌: معمولاً افرادی که قند و مواد شیرینی زیاد مصرف می‌کنند حتی اگر بطور مرتب مسواک هم می‌زنند دچار مشکلات دندان می‌شوند.

‌قیوم آبادی تأکید کرد‌: البته برخلاف اغلب تصورات و باور‌ها، قند‌ و مواد شیرین تنها عامل فساد و تخریب سلامت دندان‌ها نیست و برخی از مواد دیگر نیز به همان اندازه شیرینی برای دندان‌ها مضر و خطرناک هستند.

وی افزود: در اغلب موارد ترشی نیز به اندازه شیرینی برای دندان‌ها مضر‌ بوده و موجب فساد و تخریب دندان‌ها می‌شود.

‌قیوم آبادی با بیان اینکه غذا‌های اسیدی با PH پایین مانند آب نبات ترش‌ و آب میوه‌ها نیز موجب سست شدن دندان‌ها می‌شود‌، اظهار داشت‌: در واقع زیاده‌روی در مصرف این مواد موجب تخریب مینای دندان و کاهش اندازه دندان‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اسید‌ ‌سیتریک از جمله بدترین انواع اسید برای دندان‌ها است‌، یادآور شد‌: هر نوع غذای ترشی و شیرین و یا حاوی اسید ‌سیتریک تأثیرات مضر و خطرناکی بر روی سلامت دندان‌ها دارد و این تأثیرات بر روی دندان کودکان بیشتر است‌.

‌قیوم آبادی گفت‌: در صورتیکه تمایل برای مصرف غذاهای اسید وجود داشته باشد‌، این غذا‌ها بهتر است در وقت صرف وعده‌های غذایی اصلی مصرف شوند تا اینکه تأثیرات مضر این غذاها در صورت مصرف با دیگر انواع غذاها کاهش یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: