کد خبر: ۷۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
شفا آنلاین>سلامت>بر‌طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، شیوع بیماری‌های ناشی از آب و غذا در مناطق مختلف دنیا کاهش چندانی نیافته است و حتی در برخی از مناطق موارد این بیماری‌ها افزایش نیز یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  اظهار داشت: در اغلب موارد بیماری‌های ناشی از آب و غذا هنگامی رخ می‌دهد که بهداشت آب و موادغذایی هم در سطح فردی و هم در سطح اجتماعی رعایت نمی‌شود و در این خصوص همه افراد در معرض ابتلا به بیماری هستند.

وی با بیان این که میزان بروز بیماری‌ها و مسمومیت‌های ناشی از آب و غذا در جهان بالا است، تأکید کرد: بر طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، شیوع بیماری‌های ناشی از آب و غذا در مناطق مختلف دنیا کاهش چندانی نیافته و حتی در برخی از مناطق موارد این بیماری‌ها افزایش نیز داشته است.

سراوانی گفت: میزان مسمومیت‌های غذایی در ماه‌های گرم سال که دل درد، دل پیچه، اسهال و استفراغ از علائم آن است زیاد می‌شود که علت اصلی آن ناشی از رعایت نکردن بهداشت آب و موادغذایی است.

وی با اشاره به این که سطح بهداشت در کشورهای فقیر و چند کشور توسعه یافته موجب شیوع انواع عفونت‌ها شده است، اظهار داشت: از جمله این بیماری‌ها عفونت‌های روده‌ای و انگلی است که به طور عمده در بین کودکان و سالمندان شیوع بالایی دارد.

سراوانی افزود: به عنوان بیماری اسهال موجب ابتلا و مرگ و میر میلیون‌ها نفر در جهان می‌شود که در بین این موارد تعداد زیادی کودک مشاهده می‌شود.

وی با بیان این که اغلب مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های عفونی نظیر اسهال در بین کودکان کمتر از 5 سال مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها کودکان تا حدود 8 تا 10 مرتبه در سال دچار اسهال می‌شوند که همین موضوع خطر مرگ و میر و یا ناتوانی در بین افراد مبتلا به ویژه کودکان می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: