کد خبر: ۷۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 17
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، عرضه دارو با قیمت های مختلف از یک برند مشابه را، تخلف آشکار دانست.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رسول دیناروند در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه چرا یک داروی خاص در داروخانه های مختلف با قیمت های متفاوت عرضه می شود، این تفاوت را عمدتا وابسته به نوع برند داروی مورد تقاضاست دانست و گفت: اگر یک برند از داروی مشخصی دارای قیمت های متفاوت باشد قاعدتا علامت تخلف آشکار است.

وی افزود: از آنجا که قیمت دارو در تمامی دارو خانه ها و در نقاط مختلف کشور یکسان است می توان اطمینان داشت تفاوت قیمت عمدتا مربوط به نوع برند دارو است.

معاون وزیر بهداشت توضیح داد: اگر داروخانه ای نوع ژنریک دارویی را داشته باشد آن قیمت معمولا ارزانتر است و طبیعتا اگر برند اصلی نوع وارداتی همان دارو در داروخانه ای موجود باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود.

دیناروند با اشاره به اینکه اختلاف قیمت اکثر داروها عمدتا مربوط به انواع برندهایی است که از یک مولکول دارویی هستند، به هزینه ای که در بین برند های مختلف مورد قبول بیمه ها است، اشاره کرد و گفت: آنچه مورد نظر بیمه هاست همان قیمت پایه ژنریک است و قیمت تقریبی اکثریت کالاها و داروها با همان قیمت پایه برند ژنریک ارائه می شود و بازار عمدتا در اختیار داروهای ژنریک است.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بنا بر آنچه گفته شد تعداد کمی از داروها وجود دارند که با قیمت متفاوت عرضه می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: