کد خبر: ۷۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 17
همزمان با برپایی کنگره علمی پریودنتولوژی ایران:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران از حضور پروفسور «آلبرکستون مخترع پدیده اتصال فلز تیتانیوم به استخوان، همزمان با برپایی پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین : بهزاد هوشمند گفت: این مخترع 14 مهر ماه امسال یک روز پیش از برپایی این کنگره در کارگاه آموزشی با عنوان " گذشته ،حال و آینده رشته ایمپلنتولوژی" که در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، حضور یافته، آخرین تحقیقات این رشته را در اختیار متخصصان، دانشمندان و استادان و تمام دندانپزشکان مرتبط با رشته ایمپلنتولوژی قرار خواهد داد.

وی با اعلام این خبر گفت: پروفسور آلبرکستون که امروزه به عنوان پدر علم ایمپلنتولوژی شناخته می شود،  متخصص ارتوپدی است که با کشف امکان اتصال فلز تیتانیوم به استخوان ها، تحولی عظیم در عرصه پزشکی و دندانپزشکی ایجاد کرد. یکی از رشته هایی که در این مسیر بیشترین بهره را برده رشته دندانپزشکی است که به واسطه به کارگیری ایمپلنت ها دندانی برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند به کار می برد.

وی همچنین از پروفسور "ونگ" سرپرست تخصصی دپارتمان پریودنتولوژی از دانشگاه میشیگان امریکا نام برد و گفت: قرار است این دانشمند آخرین دستاوردها را در زمینه پیوند استخوان و علوم مرتبط ارایه کند.

به گفته رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران در این کنگره 10 چهره مطرح بین المللی در حوزه پریودونتولوژی و ایمپلنتولوژی حضور دارند که به غیر از افراد نام برده شده، می توان به پروفسور "رمانوس"، پروفسور "دمبرل"، پروفسور" دوهان"و  پروفسور" داکلسی"که از اقصی نقاط جهان به ایران خواهند آمد، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران، استادان برجسته داخلی نیز حضور دارند،خاطر نشان ساخت: دستاوردهای ارتقای سلامت دهان و دندان و کیفیت خدمات مرتبط با حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان  از عمده مباحثی است که در این کنگره پیرامون آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

هوشمند گفت: در دنیای امروز، ایمپلنت های دندانی از جمله ابزارهای حیاتی برای بازگرداندن کیفیت زندگی به افراد جامعه و بازتوانی فک و صورت به آنان است که به همین دلیل، ارتقای دانش این رشته از طریق برپایی کنگره های علمی ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: در نمایشگاهی که در آن از روسای دانشکده های دندانپزشکی و مسئولان آموزشی وزارت بهداشت دعوت به عمل خواهد آمد، برای نخستین بار شرکت هایی حضور خواهند داشت که محصولات آن ها همسو با گام چهارم برنامه تحول نظام سلامت خواهد بود، همچنین طی این نمایشگاه، شرکت ها سیستم هایی را در حوزه آموزش مجازی برای اولین بار ارایه خواهند داد.

وی اضافه کرد: این کنگره دارای 24 امتیاز بازآموزی است و به شرکت کنندگان در پایان گواهی نامه اعطا خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.iap.ir مراجعه کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: