کد خبر: ۷۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 17
وزیر بهداشت عنوان کرد؛
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>وزیر بهداشت، از اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در بازار دارویی سوریه و همچنین صادرات واکسن به این کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : دكتر سید حسن هاشمی در دیدار با دكتر «نزار یازجی» وزیر بهداشت جمهوری عربی سوریه گفت: ملت سوریه مانند ملت ایران صلح طلب است و جنگ اخیر در این كشور را دشمنان منطقه و دشمنان انقلاب ملت سوریه بر آنها تحمیل كرده‌اند.

وی با بیان اینكه مطمئن هستم آینده سوریه بسیار درخشان خواهد بود، گفت: ملت سوریه روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند و مقاومت‌های آنها در سه سال گذشته نشان داد كه مردم این كشور فهیم و با ذكاوت هستند و منافع ملی را خیلی خوب تشخیص می‌دهند.

وزیر بهداشت یادآور شد: ما نیز در دوران ۸ سال دفاع مقدس، تجارب خوبی را كسب كردیم و آموختیم كه باید پایداری كنیم تا به اهدافمان دست یابیم.

وی افزود: در این دوران بیش از یک سوم شهرهای ایران توسط صدامیان تخریب شد ولی امروز اگر به همان شهرها سفر كنید توسعه‌ یافتگی را در آن جا مشاهده می‌كنید و به جز مجروحین و خانواده شهدا اثری از آن دوران سخت و ناراحت كننده جنگ نیست.

وزیر بهداشت گفت: جوانان و ملت سوریه نیز با همكاری دولت سوریه و دوستداران خود، این كشور را زیباتر از قبل خواهند ساخت.

هاشمی با بیان این كه امیدواریم همه كشورها از اتفاقاتی كه در منطقه افتاده است درس بگیرند و از كشتار و خونریزی پرهیز كنند، تصریح كرد: پیشرفت كشورهای منطقه و جهان اسلام در وحدت و برادری است.

وی گفت: وقتی فرزندان عزیز ما در این كشور به شهادت می‌رسند همكاری در زمینه‌ های علمی و حمایت های درمانی بخشی از وظیفه ماست.

وزیر بهداشت در ادامه این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای همكاری‌های آموزشی با این كشور اعلام كرد: پزشكان سوری می‌توانند برای گذراندن دوره‌های تخصصی و فوق‌تخصصی كوتاه مدت و بلند مدت به ایران بیایند.

هاشمی همچنین در مورد همكاری‌های دارویی اظهار داشت: خوشبختانه بیش از ۹۶ درصد داروهای كشور در داخل تولید می‌شود، بنابراین شركت‌های دارویی كه عمدتاً خصوصی هستند می‌توانند كمك‌های خوبی به كشور سوریه بكنند.

وزیر بهداشت با بیان اینكه ما با بازار داروی سوریه بیگانه نیستیم، یادآور شد: در زمینه دارو برخی از همسایه‌های سوریه موقعیت خوبی را در بازارهای منطقه دارند.

وی گفت: كشور سوریه نیز می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌های لازم صنعت دارویی خود را ارتقا دهد.

وزیر بهداشت در ادامه با اعلام آمادگی كشورمان برای كمک ها در زمینه واكسن و نیز درمان یادآور شد: كشور ما با ۶۰۰ هزار شهید دوران جنگ تحمیلی و با توجه به حضور جامعه پزشكی در خط مقدم جبهه، تجارب خوبی را در زمینه ارائه خدمات درمانی به مصدومین جنگ دارد و در این زمینه نیز می‌تواند به كشور شما كمك كند.

هاشمی در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت سوری در كشور اظهار امیدواری كرد كه سفر خوبی در كشورمان داشته باشند و اهداف سفرشان محقق شود.

وزیر بهداشت جمهوری عربی سوریه كه به همراه هیئتی به تهران سفر كرده است صبح امروز با وزیر بهداشت كشورمان دیدار و گفتگو كرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: