کد خبر: ۷۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
دکترشادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبرداد:
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی پرسمان هفته در خصوص برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان با مردم استان سمنان سخن گفت


به گزارش شفاآنلاین از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛شامگاه شنبه 24 مرداد و در آستانه هفته دولت دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی پرسمان هفته در راستای چگونگی اجرایبرنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمانبا مردم شریف استان سمنان سخن گفت.


وی اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور را براساس ابلاغ سیاستهای کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری عنوان نمود که مهمترین آن ارتقای شاخص های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقهکهافزایش امید به زندگی و حفظ و ارتقای سلامت می باشد.

دکتر شادنوش در ادامه از مهمترین دستاورد برنامه تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب بیمار سخن گفت: براساس دستورالعمل برنامه تحول نظام سلامت، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری و شاخص پرداخت از جیب بیمار، از 34% به ۶% در بیماران بستری شهری و 3% سهم بیماران روستائیان می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به برنامه تروج زایمان طبيعی یکی دیگر ازبرنامه های تحول نظام سلامت اشاره کرد، و بیان داشت: وزارت بهداشت با رایگان کردن این روش برتر برای حفظ و استمرار باروری ایجاد مشوق برای عامل زایمان و ترویج فرهنگ زایمان طبيعی و بهسازی زایشگاه ها و تشویق مادران و پزشکان به انجام زایمان طبيعی، سزارینبه میانگین 10% در بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاهاز ابتدای اجرای این برنامه تا کنون کاهش یافته است.

دکتر شادنوش با اشاره به اهمیت طرح سرشماری برای برنامه ریزی مناسب در جهت ارائه خدمات سلامت گفت: برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با هدف افزایش سطح سلامت جمعیت، افزایش عادلانه دسترسی به خدمات سلامت، بهبود کیفیت خدمات رسانی و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می شود.

رئیس دانشگاه خاطر نشان كرد: در این طرح به مراقبت های تغذیه، سلامت روان، پیشگیری از بیماری های واگیر و کنترل عوارض بیماری های مزمن و غیرواگیر به صورت ویژه اهمیت داده شده است.

دکتر شادنوش افزود:ان شاء الله با مشارکت حداکثری مردم در طرح سرشماری جمعیت، خدمات بهتر و پیگیرتر از گذشته به مردم شریف استان سمنان در حوزه سلامت ارایه گردد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: