کد خبر: ۷۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 17
شفا آنلاین>سلامت>یک شرکت مشهور ساخت تجهیزات ویژه بیماران دیابتی، پروژه ای ویژه را در برنامه های کاری خود گنجانده است. این پروژه شامل دستگاهی کوچک و متفاوت برای اندازه گیری میزان قند خون است.
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس داده های مرکز کنترل بیماری های امریکا 29.1میلیون نفر از جمعیت ایالات متحده مبتلا به دیابت هستند. حدود ده درصد از جمعیت این ناحیه هر روز با استفاده از دستگاه های قند خون فعلی میزان قند خون خود را کنترل می کنند. در اکثر موارد، این بیماری همواره شرایطی خاص برای بیمار به وجود می آورد و نیازمند تغییر سبک زندگی فرد مبتلا و همچنین درمان دارویی بلند مدت است.

شرکت Dexcom  شرکتی کالیفرنیایی است که در زمینه ایجاد دستگاه هایی برای مدیریت دیابت فعال است. این شرکت هم اکنون به همکاری یکی از واحدهای شرکت فناوری گوگل به نام Google's Life Sciences موفق به تولید دستگاه نظارت بر قند خون جدید و ویژه ای به نام CGM شده است.

این دستگاه بسیار کوچک که با قرار دادن حسگری در کف دست کار می کند می تواند جایگزین دستگاه های قند خون فعلی شود. این دستگاه که به اندازه یک باند خواهد بود در واقع حسگری است که می تواند میزان گلوکز موجود در زیر پوست بیماران را اندازه گیری کند و اطلاعاتش را هر پنج دقیقه یک بار به یک صفحه نمایش برساند.

به این ترتیب بیماران در پایان روز می توانند الگوی قند خون بدن خود را ببینند و درباره امور روزمره خود بهتر تصمیم گیری کنند. انتظار می رود که همکاری این شرکت با Life Sciences باعث کوچک تر شدن این حسگر و نیز کاهش هزینه های خرید این محصول شود. به این ترتیب میلیون ها بیمار مبتلا به قند خون می توانند زندگی راحت تری را تجربه کرده و از برخورد دائمی سوزن به پوستشان در امان بمانند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: